من نمیدونم افراد چرا با پروفایلهای مستعارشون کار حرفهای میکنن؟! روشن است که با این روش نمی توان از فرصت استخدام مطلوب بهره گرفت.
یک تجربه ی واقعی از درخواست های رسیده برای مدیر منابع انسانی
گاهی دانشجویی میاد مینویسه میشه در مورد کارنوشتم باهاتون صحبت کنم؟ اسمش: دو قلب هزار لایک! فکر میکنه من علم غیب دارم که از چه دانشگاه یا مؤسسهای، چه کلاس یا شرکتیه؟ موضوع بحث چیه؟ حالا از این بگذریم، لااقل اسمش معلوم باشه که بشه حدس زد از کجاست و موضوعش چیه؟ «دو قلب هزار لایک» کی میتونه باشه؟ واقعا یه لایک هم نداره.
از این اشتباهها بازم داریم. تو ارسال رزومههای کاری.
آخه دوست عزیز، «جواتی فایرفیس»! شما انتظار داری من تقاضای شما رو به عنوان مهندس بررسی کنم با این اسم؟ یا مثلا «نینا دلپریش»!
فکر میکنید جوکه؟
نه! جوک و واقعیت ما دیگه قابل تشخیص نیست. آگهی استخدام دادیم ۳۰۰ تا رزومه گرفتیم همه جوره توش هست. این جوراش هم زیاده مثلا ممد اینفو ۲۰ سال سابقهی کار داره! آقا محمد! شما دیگه چرا؟ بعد از ۲۰ سال مدیریت، «ممد اینفو» آخه؟ بعد میگه من پرستیژ کاری برام مهمه و شرکتهای پایین ۲۰۰ نفر کار نمیکنم! پرستیژ به نفره؟ بعد به اسم نیست؟ لااقل اسمتو بذار «ممد دویس به بالا»!
صادق پیوسته – مدیر منابع انسانی هیلاویس
مطالب مرتبط
نکاتی در مورد جذب نیروی انسانی
سؤالات کاربردی مصاحبه استخدام منابع انسانی
هفت نکته برای اولین روز ورود یک کارمند تازه وارد
مطالب و مقالات مشابه:
- توسعه به کارگیری روانه سازی (On boarding)
- راهنمایی هایی کاربردی برای استخدام کارمند جدید
- رزومه یا سی وی؟
- بررسی صحت سوابق رزومه کارجو در واحد منابع انسانی
- هفت نکته برای اولین روز ورود یک کارمند تازه وارد
- کلیپ روانه سازی Onboarding
- نکاتی در مورد جذب نیروی انسانی با محوریت رزومه
- اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.