ویرایش محتوا

افزایش مزد اعلامی وزارت کار در سال ۱۳۹۳

دکتر علی ربیعی در جلسه جمعه بیست و سوم اسفند شورای عالی کار (وزارت کار)  اعلام کرد که حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۳ روزانه ۲۰۲,۹۷۰ ریال ( دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) تعیین می گردد. بدین ترتیب افزایش حقوق سال ۱۳۹۳ به شرح ذیل است:

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ۲۳۴ شورای عالی کار گفت: شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه دولت ، کار گر و کارفرما و پس از چندین جلسه کارشناسی و برگزاری یک همایش ملی سه جانبه در جلسه ۲۳۴ خود مصوبات زیر را با اجماع تمام و رای مطلق اعضا و ناظران تشکل های کارگری و کارفرمایی علاوه بر اعضای اصلی دستمزد سال آینده را تعیین کردند.

حداقل مزد در سال ۱۳۹۳ روزانه ۲۰۲,۹۷۰ ریال ( دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) تعیین می گردد.

دکتر ربیعی در ادامه به مصوبات این نشست پرداخت و گفت : حداقل مزد در سال ۱۳۹۳ روزانه ۲۰۲۹۷۰ ریال ( دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) تعیین می گردد.

وی افزود : سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۱۳۹۳  دوازده درصد ( ۱۲% ) آخرین مزد (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ ق.ک) سال ۱۳۹۲ به اضافه روزانه ۲۱۱۱۰ ریال ( بیست و یک هزار و یکصد و ده ریال ) افزایش می یابد.

تبصره با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۲۰۲۹۷۰ ریال (دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) بند ( ۱ ) کمتر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  نرخ پایه سنوات در سال ۱۳۹۲ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه ۵۰۰۰ ریال( پنج هزار ریال ) تعیین می گردد.

تبصره(۱) نرخ پایه ( سنوات) کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و برای سایر گروهها براساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبران خدمت اقدام خواهد شد.

تبصره(۲) به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۹۲، میزان مقرر در این بند (یا تبصره (۱) آن حسب مورد) تعلق می گیرد.

وی افزود : مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶قانون کار ماهیانه مبلغ ۸۰۰۰۰۰  ریال( هشتصدهزار ریال ) از سوی کارفرمایان پرداخت می شود .

نحوه اجرای این مصوبه در مورد کارگران کارمزدی براساس دستورالعمل اداره کل روابط کار و جبران خدمت خواهد بود.

این مصوبه شامل دانشجویان و دانش آموزانی که در تعطیلات تابستانی در واحدهای مشمول قانون کار شاغل می شوند، نخواهد بود.

کارفرمایانی که بخواهند بیش از مقررات این مصوبه به کارگران خود مبلغی را بپردازند با رعایت اصول بهره وری و در قالب توافق طرفین و درصورت موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز خواهند بود.

گفتنی است میزان حق اولاد پرداختی ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ ریال و کمک هزینه مسکن نیز ۲۰۰ هزار ریال برای سال ۱۳۹۳ تعیین شده است.

لینک دانلود بخشنامه مزد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۳۹۳:

http://www.isurvey.ir/mozd93.pdf

 

لینک دانلود بخشنامه تأمین اجتماعی در مورد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۳۹۳

www.isurvey.ir/SSO93.pdf 

لینک شرکت در بازارسنجی گسترده بازار کار ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است