ویرایش محتوا

بخشنامه حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ و افزایش سایر سطوح مزدی

تصویر بخشنامه حداقل مزد کارگران 1401

شورای عالی کار در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ و نیز میزان افزایش حقوق سایر سطوح مزدی برای کارگران مشمول قانون کار را به شرح زیر تصویب نمود (قابل توجه مدیران منابع انسانی و متخصصان جبران خدمت سازمان ها):

لینک بخشنامه سال جدید؛ ۱۴۰۲

افزایش حقوق در مقطع زمانی روزانه در سال ۱۴۰۱

  • حداقل مزد روزانه: ۱۳۹۳۲۵۰ ریال
  • افزایش مزد سایر سطوح مزدی: روزانه ۳۸% مزد ثابت یا مبنا به اضافه ی روزانه ۱۷۱۷۲۲ ریال به نسبت آخرین مزد سال ۱۴۰۰
  • پایه سنوات: برای کسانی که در سال ۱۴۰۱ دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ ۷۰۰۰۰ ریال

بدین ترتیب طبق بخشنامه حداقل مزد وزارت کار میزان افزایشات حقوق و دستمزد در مقطع زمانی ماهانه (ماه ۳۰ روزه) به شرح زیر خواهد بود:

  • حداقل مزد ماهانه: ۴۱۷۹۷۵۰۰ ریال (چهار میلیون و یکصد و هفتاد و نه هزار و هفتصد و پنجاه تومان)
  • افزایش مزد سایر سطوح مزدی: ماهانه ۳۸% مزد ثابت یا مبنا به اضافه ی ۵۱۵۱۶۶۰ ریال به نسبت آخرین مزد سال ۱۴۰۰ (پانصد و پانزده هزار و یکصد و شصت و شش هزار تومان)
  • پایه سنوات: برای کسانی که در سال ۱۴۰۱ دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، ماهانه به مبلغ ۲۱۰۰۰۰۰ ریال (دویست و ده هزار تومان)

 

  • کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای: ماهانه ۸۵۰۰۰۰۰ ریال (هشتصد و پنجاه هزار تومان) خواهد بود
  • بدین ترتیب حق اولاد نیز برای هر فرزند ماهانه برابر با ۴۱۷۹۷۵۰ ریال (چهارصد و هفده هزار و نهصد و هفتاد و پنج تومان) خواهد بود.

اصل بخشنامه ابلاغ شده به معاونت محترم روابط کار وزارت کار ابلاغ شده، حاوی مطالب مرتبط به همراه جزئیات مصوبه و نیز دستورالعمل اجرایی افزاش حقوق و دستمزد برای شرکت هایی که طرح طبقه بندی مشاغل را انجام داده اند، از لینک زیر قابل دانلود است:
دانلود بخشنامه مزد ۱۴۰۱

دانلود بخشنامه مبنای کسر حق بیمه تأمین اجتماعی سال ۱۴۰۱

دوره ی کارگاهی آموزش جبران خدمت (وبینار) با روش هی گروپ — برای حرفه ای ها — تاریخ برگزاری: ۲۷ و ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

آموزش جبران خدمت و مزایا هی گروپ
جبران خدمت و مزایا هی گروپ از مجموعه طبقه بندی مشاغل به روش هی گروپ

تقویم آموزش منابع انسانی کارگاه تابستان 1401
تقویم آموزش منابع انسانی هی گروپ دیکوم کرک پاتریک HRBP سرو کوال و … رایان راهبرد تابستان ۱۴۰۱

مطالب مرتبط با جبران خدمت و حداقل مزد کارگران و بخشنامه های وزارت کار

لینک بخشنامه های مزد سال های گذشته

بخشنامه نحوه کسر حق بیمه تأمین اجتماعی پس از افزایش حقوق کارگران

روند تغییر مزد در پنج سال دهه ۱۳۹۰ و مقایسه آن با تورم رسمی

دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت و مزایا در منابع انسانی

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱

شفافیت جبران خدمت

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

5 دیدگاه در مورد “بخشنامه حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ و افزایش سایر سطوح مزدی

  1. نگرانی من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی این است که سازمان خلاف سال های قبل همانطور که عیدی بازنشستگان رامطابق عیدی کارمندان مدنظرداشته اند امسال۱۴۰۱هم اضافه حقوق رابراساس اضافه حقوق کارمندن درنظر بگیرند یعنی ۱۰درصد
    چون درماه های قبل وقتی ازمدیرعامل محترم سازمان درباره حقوق بازنشستگان پرسیدند گفت منتظرتعیین حقوق کارگران باشیم حالا حقوق کارگران تعیین شده ولی مدیرعامل سازمان متاسفانه سکوت کرده اند

  2. ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی شما؛
    باید توجه داشت که بیش از اینکه افزایش حقوق مهم باشد، میزان تورم در زندگی کارگران و حقوق‌بگیران تاثیر دارد.
    آنچه که مهم است حفظ قدرت خرید و افزایش آن است. آن‌چیزی که با مزد حقیقی شناخته می‌شود.

    1. سلام وعرض ادب خیلی ممنون ومتشکرنظربنده اینه شماافزایش حقوق سالی یک بارانجام میدهیداماطی ۳۶۰روزسال همیشه مشاهده هرروزه افزایش تمامی کالاهابودیم وهیچ وقت نرخ کالاهاثابت نبوده پس افزایش حقوق کارگررابین ۶ماه اول و۶ماه دوم طبق تورم بالاببریدبعداین دستمزدتعیین شده راهیچ کارفرمای گردن نخواهدگرفت ونمیدهدپس فقط وفقط الکی دل خوش کردن کارگر هست وبارها وبارها به ادارکار گفته شد مثلا خود بنده ۳سال دریک شرکت بودم پایه سنوات ،وپنج شنبه کاری وجمعه کاری دریافت نکردم وبارهابه بازرس اداره کارهم گفته شده نه تنهاشرکت بنده بلکه تمامی کارفرماها باهم متحدهست ونمیدهند

    2. بایدتمامی چیزهای تعیین شده روی پایه حقوق کارگرگذاشته شودواین مبلغ به عنوان پایه حقوق کارگرشناخته شودتاکارفرمانتواندروی هرکدام که دلش خواست دست بزاردوندهدمثلا حق مسکن ،خواربار،پایه سنوات،روی حقوق ثابت کارگراضافه شودوبه عنوان پایه شناخته شود چون بارهاکارفرماجراعت کرده روی تمامی اینهادست گذاشته ونداده یاطبق نرخ سال گذشته داده وگفته توان پرداخت ندارداماهمین کارکرفرماهاطی طول سال چندین بارسفرهای خارجه خودراکنارنگذاشته اند وحتی مرخصی کارگرراهم پرداخت نکرده اند چه برسدبه پرداخت پایه سنوات، پنج شنبه کاری،یاجمعه کاری ،حتی کسانی که ۲فرزندداشته اند یک فرزندپرداخت کرده اند

    3. باسلام وتبریک سال نو ازدست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران عزیز انتظاردارم تورم افسار
      گسیخته رامهارکنند 

      باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است