ویرایش محتوا

کارسنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز سازمان

برآورد نیروی انسانی سازمان با کارسنجی زمان سنجی

برای انجام هر کاری چه تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است و چگونه برآورد نیروی انسانی را انجام دهیم؟ چگونه از انباشت نیروی انسانی در آینده نزدیک پیشگیری کنیم؟

آیا تأمین نیروی انسانی از راه اضافه کاری پرسنل فعلی بهتر است یا جذب نیروی جدید به صرفه تر خواهد بود؟ چه موقع تعدیل نیروی انسانی بهترین گزینه است و چگونه بایستی تعدیل را با حداقل اثرات منفی اش انجام داد؟ چه راههایی باعث می شود که به نیروی مازاد کمک کرد تا از تعدیل کمترین ضربه را بخورد؟

شاید امروزه که اکثریت کارکنان سازمان ها را کارشناسان و نیروی کار دانشی تشکیل می دهد و محوریت فعالیت های سازمان نیز بر ارائه ی خدمات قرار گرفته، مشاهده و ثبت جزیات فعالیت ها امکان پذیر نیست و استفاده از روش های منسوخ کارسنجی با استفاده از زمان و مدت انجام فعالیت ها الهام بخش نخواهد بود.

رایان راهبرد چابک، با راه حل های بدیل که با مطالعه نمونه های مختلف داخلی و خارجی به دست آورده به سازمان ها در این موارد مشاوره می دهد.

کارسنجی برای برآورد نیروی انسانی

کارسنجی به هنگام تعریف مشاغل یکی از تکنیک هایی است که مشاوران رایان راهبرد چابک در کنار آنالیز مشاغل و دسته بندی وظایف از آن استفاده می کند.

کارسنجی زمان سنجی برآورد نیروی کار
کارسنجی زمان سنجی روشی برای برآورد نیروی کار

هرچند کارسنجی با زمان سنجی و سایر روش های مهندسی صنایع و استفاده از کرونومتر مربوط به بیش از نیم قرن قبل است، ولی همچنان تولید کنندگان تجهیزات تولیدی و تأمین کنندگان آنها از این روش ها برای برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تجهیزات و فرآیندهای تولیدی استفاده می کنند.

در حقیقت اطلاعات حاصل از کارسنجی ارائه شده توسط سازنده دستگاه و یا طراح فرآیند به بهره برداران دستگاه ها کمک می کند تا بتوانند برآوردی از هزینه های آتی تولید داشته باشند و به صرفه بودن یا نبودن تصمیم خود را تشخیص دهند.

در مقابل استفاده از روش های نوین نظیر تجزیه و تحلیل و آنالیز مشاغل و نیز استفاده از فنون پایش عملکرد و مدیریت عملکرد می تواند به مدیران در تعیین حجم نیروی انسانی متناسب با فعالیت و مشاغل کمک بیشتری کند.

شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد علاوه بر ارائه ی راهکارهای مورد نظر در تجزیه و تحلیل مشاغل و مدیریت عملکرد برای تعیین نیروی انسانی بهینه از طریق مشاوره و استقرار راهکارهای متناسب را به صورت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و نیز کارگاه های کاربردی در سازمان درونی می کند.

 

دوره آموزش مدیریت عملکرد
دوره آموزش مدیریت عملکرد بر اساس توافق نامه عملکردی

تاریخ برگزاری: ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

مطالب و یادداشت های مرتبط:

تعداد کارکنان منابع انسانی

مدیریت از طریق قدم زدن در اطراف

روندهای دگرگون‌ساز منابع انسانی (گزارش مرسر)

انتظارات و ساز و کار مدیریت عملکرد کارکنان

اصول هی گروپ در آنالیز و ارزیابی شغل

شاخصهای سنجش مدیران؛ هی گروپ

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است