ویرایش محتوا

جبران خدمت مدیران ارشد

سیستم جبران خدمت و مزایا ویژه ی مدیران

یکی از شکایات کسب و کارها و بسیاری از متولیان مدیریت منابع انسانی، ماندگاری پایین کارکنان و مدیران است.

 

جبران خدمت

فارغ از انتقادهایی که به کارگران (در مفهوم عام و قانون کار) وارد می شود، نیاز است که کارفرمایان هم نگاهی به عملکرد خود بیندازند. این نگاه به خود و به تاریخ یک صد سال اخیر مذاکرات کارگر – کارفرمایی که بیشترشان هم در مورد حقوق و دستمزد بوده، درس آموخته های زیادی دارد.

از مخالفت سرسختانه ی برخی از کارفرمایان در سال های دهه ی ۱۳۲۰ و چانه زنی های فرسایشی بر روی حداقل حقوق گرفته تا عدم پایبندی به توافقات و نیز استقرار ساختار مکانیکی فعلی جبران خدمت که همچنان در بسیاری از شرکت ها پابرجاست و سره را از ناسره تشخیص نمی دهد.

یکی از تدابیر جبران خدمت در شرکت های موفق دنیا برای پیشگیری از توجه صرف به برنامه های کوتاه مدت و در عین حال، تقویت ماندگاری مدیران، توجه به برنامه های پاداش طولانی مدت (LTI) است.

آموزش منابع انسانی آموزش جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ
برگزاری دوره کارگاهی آموزش منابع انسانی آموزش جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ در فصل بهار ۱۴۰۱

این ایده در سال های اخیر به خصوص در استارتاپ ها مورد توجه قرار گرفته، تا حدی که برخی از صادق ترین آنها، مدیران و هسته ی اولیه را با عنوان سهامدار وارد مجموعه می کنند.

این برنامه ها دربرگیرنده ی گزینه هایی از جمله «حق انتخاب سهام»، «سهام ترجیحی» و «پرداخت کارانه بر اساس قیمت بازار/ سود سهام» و … است.
بدین ترتیب علاوه بر اینکه اطمینان حاصل می شود که سازمان و مدیران آن عملیات روزمره را به خوبی به پیش می برند، به برنامه های بلندمدت و توسعه نیز توجه کافی دارند.

آثار تصمیمات مدیران که در بسیاری مواقع با تأخیری سالانه و حتا چندساله بروز می کند نیز به خوبی قابل ارزیابی بوده و قابلیت اتصال به برنامه ی جبران خدمات را پیدا می کند.

جبران خدمت و مزایا
با این وضعیت منافع مدیران و تصمیم گیران اجرایی با منافع سهامداران نیز گره خورده و یکی از مجاری تضاد منافع و بروز فساد در معاملات نیز بسته می شود.

مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد

 

مطالب و یادداشت های مرتبط با جبران خدمت:

گامهای اصلاح جبران خدمت

بسته ی جبران خدمت برای تازه واردان

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱

گفتارهایی در شفافیت جبران خدمت

جبران خدمت عادلانه و رقابتی

استراتژی های پاداش و جبران خدمت استعدادها

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است