ویرایش محتوا

سنجش صدای کارکنان ؛ انعطاف پذیری مهمترین خواسته ی کارکنان از کارفرمایان

صدای کارکنان و انعطاف پذیری

صدای کارکنان در پاسخ به پرسش «کارکنان از کارفرمایان چه در خواستی دارند؟» از سوی کارفرمایان شنیده شد. حداقل در این تابستان پاسخ این است: زمان استراحت بیشتر و انعطاف پذیری ساعات کار

یک تحقیق جدید که از سوی شرکت خدمات کارکنان «آفیس تیم» انجام شده، نشان می دهد که تعطیلات روز جمعه و یک برنامه کاری شناور بیشترین مطلوبیت را در بین مزایای تابستانی داشته است. چهل و یک درصد از آنهایی که مورد تحقیق واقع شدند، گفتند که یک برنامه کاری انعطاف پذیر، برایشان بیش از هر چیزی مهم بوده است، در حالی که ۲۸ درصد خواسته اند که روزهای جمعه، زودتر محل کار را ترک کنند. [تعطیلات پایان هفته به طور معمول برای این افراد از روز شنبه شروع می شود]

خبر خوب اینکه به نظر می رسد کارفرمایان به صدای کارکنان گوش می دهند. هفتاد و پنج درصد از مدیران منابع انسانی گفتند که شرکت شان ساعات کاری انعطاف پذیری را در طول تابستان پیشنهاد داده است، در حالی که شصت و سه درصد گفتند که کارکنان قادر بودند پرشی برای شروع آخر هفته داشته باشند.

دیگر پاسخ دهندگان (شش درصد) نیز گفتند که کارکنان یک گردش شرکتی یا غذایی مختصر می خواهند که مطبوع است، ولی می خواهیم که مشخص کنیم که شما می توانید در صورت اجازه داشتن به ترک زودهنگام شرکت، هر جمعه پیک نیک داشته باشید. پنج درصد هم خواسته بودند که در طول ماه های تابستان، شرکت در مورد پوشیدن لباس رسمی شرکت سخت گیری کمتری کند. که این موضوع برای کسی که می خواهد با حمل و نقل عمومی در دمای پنجاه درجه مسافرت کند، قابل درک است. پنجاه و هشت درصد از مدیران منابع انسانی مورد تحقیق گفتند که شرکت شان سختگیری کمتر در پوشیدن لباس رسمی شرکت را در طول تابستان به تصویب رسانیده است.

دیدن آن همه ارفاق از سوی کارفرمایان در زمان اقتصادی باعث تعجب شد در حالی که ممکن بود تقاضا شود کارکنان مثل یک پنگوئن لباس پوشیده و هر روز صبح در خواندن سرود شرکت در لابی شرکت کنند.

روبرت هاسکینگ مدیر اجرایی آفیس تیم می گوید: «کارکنان از داشتن کنترل بیشتر بر روی برنامه کاریشان همانطور که ممکن است روی تعهدات شان چشم بپوشند، سپاسگزار خواهند بود

«سازمان هایی که مزایای خاص تابستانی را به انحاء مختلف پیشنهاد نمی کنند، گاهی ممکن است راهی که برای افزایش اخلاقیات و نگهداری کارکنان وجود دارد را از دست بدهند

۱۲ ژوئن ۲۰۱۲

نگارش: جِن هوبلی لوکوات

منبع: وب سایت تحلیلی payscale.com

ترجمه: مشاوران منابع انسانی رایان راهبرد چابک

 

مطالب مرتبط با انعطاف پذیری و صدای کارکنان:

صدای کارکنان

دوره آموزشی مدیریت ارتباطات، مذاکره و صدای کارکنان

یک تجربه: صدای کارکنان

آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ

سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان

شفافیت جبران خدمت

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است