ویرایش محتوا

گزارش جبران خدمت و مزایا و سنجش بازار کار در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale

جبران خدمت و مزایا

واکنش کارکنان به سیستم جبران خدمت و مزایا می تواند ابزار و متد با ارزشی برای بازسازی و بازاندیشی و کارآمدتر کردن سیستم جبران خدمت باشد. پِی اسکیل مؤسسه ای است که سنجش بازار کار  انجام داده و گزارش های کارگشایی در این خصوص مهیا می کند.

در یک گزارش منتشر شده از جبران خدمت و مزایا به ارتباط بین دیدگاه های کارکنان و رویکردهای جبران خدمتی پرداخته شده است. پنج نکته اصلی از گزارش جبران خدمت و مزایا در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale در اینجا ذکر شده است.

گزارش جبران خدمت و مزایا سنجش بازار کار
گزارش جبران خدمت و مزایا که نتیجه سنجش بازار کار توسط مؤسسه payscale است

-  در حالی که ۷۳% از کارفرمایان احساس می کنند که به کارکنانشان پرداخت عادلانه ای داشته اند، تنها ۳۶% از کارکنان احساس می کنند که پرداخت به ایشان عادلانه بوده است.

-  برای پنجمین سال متوالی، موضوع “جستجوی پرداخت بالاتر در جایی دیگر” در جبران خدمت، دلیل اصلی کارکنان برای ترک شرکت بوده است. دومین عامل نیز دلالیل شخصی/ تغییر سبک زندگی (نظیر ازدواج، جابجایی همسر، سرپرستی و غیره) بوده است.

-  تقریباً ۴۰% از شرکتها گزارش کردند که در خصوص پرداخت، اطلاع رسانی باز و روشنی دارند. شرکتهای با عملکرد برجسته به طور قابل ملاحظه ای احتمال بیشتری دارد که از وضوح بهره گیرند (۴۷%)

-  شرکتهای با عملکرد برجسته، پرداخت مناسبی به کارکنان دارند. در سال ۲۰۱۵ ، ۹۰% از شرکتهای با عملکرد برجسته حقوق کارکنانشان را افزایش دادند، در حالی که این عدد برای شرکتهای متوسط ۸۴% بوده است.

-  ۴۴% از پاسخ دهندگان گفتند که برنامه سنتی مرور سالانه عملکرد را با بازخوردهای به موقع و همیشگی حین کار – به عنوان داغ ترین روند منابع انسانی در سال ۲۰۱۶ – جایگزین می کنند.

نسخه کامل این گزارش را که به زبان انگلیسی تهیه شده می توانید از لینک ذیل دانلود نمایید:

www.isurvey.ir/payscale2016.pdf

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

تحلیل بازار کار در جبران خدمت به روش هی گروپ

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱۴۰۲

بازنگری در جبران خدمت پس از ۲۰۲۰

payscale

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است