ویرایش محتوا

مهارت های نرم، مکمل مهارت های فنی

نقش مهارت شایستگی در مدیریت منابع انسانی و آموزش

مهارت های نرم : مهندس آرش، سرپرست و توسعه دهنده ی ارشد نرم افزار در شرکت بیمه ی ایکس است. 

او در درک نیازمندی هایی که توسط کارفرما بیان شده و اجرای آن طی پروژه های برنامه نویسی و توسعه ی نرم افزار، مهارتی مثال زدنی دارد. اما اخیراً در پروژه هایش از برنامه عقب می افتد. به نظر می رسد که او در مهارت های نرم ضعف هایی دارد.

هرچند تجربه های ناب به خاطر کار بر روی محصولات پیشرو در تیم توسعه­ ی نرم افزار او دست یافتنی می­ شوند؛

این تجربیات معمولن برای فعالین و کارشناسان این صنعت بسیار جذاب و ارزشمند است. ولی همچنان تیم او، نرخ ماندگاری پایینی نسبت به سایر گروه ها دارد. بدین ترتیب شکل گیری و به اشتراک گذاشتن دانش، که خودش مشکلی در این تیم بود، به شکل بحرانی که رسیدن به نتایج توافق شده را غیرممکن کرده، آشکار شده است.

کار تیمی، مهارتهای ارتباطی، بازخورد، راهنمایی، مهارت های نرم
مهارتهای ارتباطی، بازخورد، راهنمایی و …

تجربه مشابه شرکت های دیگر:

بسیاری از مدیرانی که پس از درخشش در سمت­های تخصصی، به مدیریت و سرپرستی می رسند، با این نوع مشکلات مواجه بوده اند. در این وضعیت، مهارت نرم به عنوان یک چالش برای بسیاری از کسب و کارها مطرح است. به همین دلیل یادگیری مهارت های نرم در اولویت شرکت ها و سازمان های پیشرو قرار گرفته است. اما قبل از برنامه ریزی برای توسعه ی این مهارت ها شناخت. این دسته از مهارت ها و تمایزهای آن با مهارت هایی که اصطلاحاً «مهارت های سخت» نامیده می شوند، ضروری است.

در شرکتی که نگاهی به آن انداختیم، یک مهندس نرم افزار گرایش به این دارد. که بیشتر وقتش را صرف برنامه نویسی و توسعه نرم افزار کند. و کارشناس تحلیل داده ها هم به داده ها و نحوه ی تحلیل داده ها و کلان داده ها می پردازد. تفاوت کلیدی بین مهارت سخت و مهارت نرم اینجا آشکار می شود. این تفاوت در خود مهارت دیده نمی شود بلکه در راهی که مهارت به کار برده می شود، شناخته می شود. مهارت های سخت روی توانایی کارکنان برای انجام برخی مسئولیت ها و وظایف تمرکز می کنند. در حالی که مهارت های  نرم بر روی راهی که کارکنان برای انجام آن مسئولیت ها و وظایف انتخاب می کنند، تمرکز دارد.

ترکیب مهارتهای نرم

کمبود مهارت های  نرم نظیر «کار تیمی» و «همکاری» در کنار «تفکر تحلیلی» و «اقناع» که به عنوان حیاتی ترین مهارت های نرم در محیط کار شناخته شده اند. احتمالن یکی از دلایل ترک اعضای تیم آرش خان و ماندگاری پایین در تیم توسعه ی وی است.

سطح مهارت­های نرم در سرپرستان و مدیران تیم ها و سازمان های شما چگونه است؟ آیا ارتباطی بین آن و نرخ ماندگاری/ خروج خدمت می بینید؟

کار تیمی، همکاری،

بهبود و توسعه کیفی شایستگی‌ها

شایستگی های HRM پسا تحریم

مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facil­i­ta­tion Skills

شکاف در شایستگی های میانی

ویژگی های رهبران بالقوه

مهارتهای لازم برای تعریف شایستگی انجام شغل O*net

نگرش متخصص منابع انسانی

مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

آمادگی لازم برای حرفه ای شدن SVP

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است