ویرایش محتوا

پیاده سازی سیستم جانشین پروری

جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی

پیاده سازی و بهره گیری از یک برنامه جانشین پروری موفق نیازمند مشارکت تمامی اجزای دخیل در فرآیند است.

از مدیر ارشد که ریسک را تشخیص می دهد تا متخصصان منابع انسانی که راه حل این ریسک را ارائه می دهند و بستر اجرای برنامه را فراهم می کنند و مدیر مربوطه که در انتقال دانش و توانمند سازی بیشترین نقش را بر عهده دارد و خود فرد که بایستی از خود مایه بگذارد. حتماً با این وضعیت مواجه شده اید که خود کارکنان در خیلی از موارد تمایلی به مشارکت (زمانی/ هزینه ای) در اینگونه برنامه ها که منافع آن بیش از همه متوجه خود ایشان است ندارند. “جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی”

در خیلی از موارد اگر از ایشان خواسته شود در برخی از دوره های تخصصی شرکت کنند و بخشی از هزینه را هم خود تقبل نمایند و یا از ایشان خواسته شود برنامه هایی را که سازمان برای ایشان تدارک دیده، در روز/ زمان غیرکاری اجرا کنند، از آن سرباز می زندد. حتی ممکن است برای این برنامه های توسعه ای فوق العاده ای نیز طلب کنند.

نگرانی که در مدیران از اجرای نادرست این قبیل برنامه ها به وجود می آید و آنان را نسبت به آینده شغلی خود در سازمان دچار تردید می کند نیز یکی دیگر از مشکلات این دسته از برنامه های منابع انسانی است.

جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی

جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی

متأسفانه با اتخاذ استراتژی های نادرست و اجرای ناقص، ریسکی که ممکن بود سازمان به خاطر از دست دادن یک فرد کلیدی در آینده متحمل شود را جلو انداخته و ناخواسته با فضای نامنی پدید آمده فرد را تشویق به ورود به بازار کار خواهیم نمود.

جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی

بروشور ذیل که مراحل و نحوه تقسیم مسئولیتها را در سلسله مراتب برای اجرای سیستم جانشین پروری نشان می دهد می تواند در برنامه ریزی جانشین پروری به کارشناسان منابع انسانی کمک کند:

جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی
جانشین پروری شایستگی شغل کلیدی

رایان راهبرد چابک

مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است