ویرایش محتوا

پاداش و سایر سیستم ها و شیوه های منابع انسانی

پاداش، جبران خدمت و عملکرد

سیستم های پاداش و جبران خدمت می­ توانند روی تعداد زیادی از فرآیندها و شیوه­ های منابع انسانی تأثیرگذارند و آنها نیز به نوبه ­ی خود روی عملکرد سازمان تأثیر می­ گذارند:

  • پاداش، جذب و نگهداشت را تحت تأثیر قرار می ­دهد. مزدهای بالاتر می­ توانند متقاضیان بیشتری را تشویق کنند و از این راه گستره­ ی انتخاب ها برای جذب، بازتر می­ شود. علاوه بر این، افراد با عملکرد بالاتر، انتظار پرداخت بالاتر در مقایسه با افراد با عملکرد پایین ­تر دارند.
  • راهی که کارکنان از آن جبران خدمت می ­شوند، اثر عمده ­ای روی فرهنگ سازمانی دارد. به­ عنوان نمونه، سیستم­ های جبران خدمت که مزایایی برای افراد باسابقه ­تر سازمان درنظر می­ گیرند، بیشتر احتمال دارد که فرهنگ موجود را به سویی سوق دهند که «قابلیت اتکا» در مرکزیت ایدئولوژی سازمان قرار گیرد.
  • هزینه، یک عامل کلیدی در سیستم­ های جبران خدمات است. مشخصاً برای سازمان­ های فعال در ارائه­ ی خدمات؛ زیرا در این نوع سازمان­ ها هزینه­ های کارکنان بخش عمده­ ای از هزینه­ های سازمان را تشکیل می­ دهد. البته این هزینه باید در مقایسه با بهره ­وری دیده شود.
  • کارکنان، سیستم­ های جبران خدمت را به ­عنوان سیگنال ­هایی که نشان دهنده ­ی نقاط مورد تأکید کارفرما هستند، می­ بینند.
  • یک مسأله ­ی کلیدی و استراتژیک هم این است که چگونه از سیستم پاداش برای چیره شدن بر گرایش ­های کوتاه­ مدت استفاده کنیم. اگر پاداش به اهداف عملکردی کوتاه­ مدت و یک ­ساله گره خورده باشد، ممکن است مدیران را از توجه به اهداف بلندمدت بازدارد.

ترجمه از  آرمسترانگ و براون* ۲۰۱۹ و پرکینز** ۲۰۱۹ به نقل از مارشینگتون*** توسط مشاوره منابع انسانی و آموزش رایان راهبرد چابک

جبران خدمت و مزایا هی گروپ
دوره آموزش جبران خدمت و مزایا هی گروپ توسط مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک

 

:Ref­er­ences

*Arm­strong, M and Brown, D (2019b) Armstrong’s Hand­book of Reward Man­age­ment Prac­tice: Improv­ing Per­for­mance Through Reward, Kogan Page, London

**Perkins, S (ed) (2019) The Rout­ledge Com­pan­ion to Reward Man­age­ment, Rout­ledge, London

***March­ing­ton, M., Wilkin­son, A., Don­nel­ly, R., Kynighou A., 2021, Human Resource Man­age­ment at Work, The Defin­i­tive Guide, 7th Edi­tion, US, Kogan, 538

 

مطالب مرتبط با پاداش و جبران خدمت:

پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی

نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)

رویکرد کارراهه ای به پاداش

استراتژی های پاداش و جبران خدمت استعدادها

هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش

گامهای اصلاح جبران خدمت

گفتارهایی در شفافیت جبران خدمت

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱

منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است