ویرایش محتوا

چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه

پاداش کارانه در جبران خدمت

در این یادداشت چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه آمده است.

این چک لیست حاوی جنبه های مهمی است که در زمان طراحی برنامه پاداش کارانه به عنوان یکی از اجزای بسته ی جبران خدمت باید مواظب شان باشید.

برنامه طراحی شده به حداکثر میزان ممکن بایستی بر اصول ذیل منطبق باشد. جنبه های آنها را که احتمالاً به دنبال پیشنهاد شما در پی خواهند آمد بررسی کنید. بدین منظور برای هر پاسخ “خیر” که چک شده، به یک برنامه عمل نیاز دارید. انجام ندادن این گام ممکن است باعث بروز مشکلاتی شده و به معنی پرداخت برای چیزی که در نتیجه نهایی تأثیر ندارد باشد. (با بله و خیر پاسخ دهید)

پاداش کارانه جبران خدمات کارکنان
پاداش کارانه جبران خدمات کارکنان

۱. سازمان باید هدف کسب و کار مشخصی برای ارائه برنامه پاداش کارانه داشته باشد.

۲. شاخص مورد اندازه گیری باید با جهت گیری سازمان ارتباط داشته باشد و به اطلاع کارکنان رسیده باشد.

۳. شرکت کنندگان باید توانا باشند متغیرهای تأثیرگذار بر شاخص ها را کنترل کنند. به عنوان نمونه اگر سود یا سود ناخالص به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شود، کارکنان می توانند هزینه ها را کنترل کنند.

۴. شاخص باید چالش آفرین ولی دست یافتنی باشند. اگر در دوره های متعدد هیچ کارانه ای پرداخت نشده یا به مقدار اندکی پرداخت شده باشد، نتیجه در مدت کوتاهی همانند عدم پرداخت کارانه خواهد بود. در مقابل یک هدف سهل به سرعت تبدیل به انتظار سالانه شده و در دوره رکود باعث نارضایتی می شود.

۵. پاداش کارانه پرداختی باید برای کارکنان معنی دار باشد. به طوریکه مقدار آن از نظر مالی قابل توجه باشد. درصدی از حقوق معمولاً بهترین گزینه است چون می تواند به میزان مشابهی برای همه کارکنان مهم باشد. 

پاداش های کارانه غیر مالی همانند مسافرت ها می تواند برای هر کدام از کارکنان جاذبه متفاوتی داشته باشد.

۶. پاداش باید موجب تشویق کارکنان با عملکرد بالا به ماندن در شرکت گردد. پاداش باید همراه با شانس پرداخت پاداش بیشتر در آینده همراه شود. بدین منظور طراحی برنامه های پرداخت پاداش کارانه در بلند مدت در مقابل انواع کوتاه مدت آن می تواند دستیابی به این هدف را آسانتر کند.

۷. پاداش کارانه باید در قالب بودجه تعریف شود. به صورتی که سازمان بدون تحمل سختی غیر ضروری و بودجه ای بتواند آنچه که قول داده را پرداخت کند.

۸. مشارکت کنندگان باید بتوانند که شاخصها را به همراه کاری که برای دستیابی به پاداش کارانه مورد نیاز است، درک کنند.

۹. این موضوع باید به صورت شفاف و کتبی اطلاع رسانی شود.

منبع:

Horizon.com

ترجمه: مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک؛ ارائه دهنده راه حل های ناب و روز جبران خدمات و مزایا

 

یادداشت های مرتبط با پاداش کارانه

تعهد و توانمندی در پاداش نهایی

رویکرد کارراهه ای به پاداش

هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش

استراتژی های پاداش و جبران خدمت استعدادها

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است