گزارش جبران خدمت و مزایا در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale

واکنش کارکنان به سیستم جبران خدمت می تواند ابزار و متد با ارزشی برای بازسازی و بازاندیشی و کارآمدتر کردن سیستم جبران خدمت باشد. پِی اسکیل مؤسسه ای است که گزارش های کارگشایی در این خصوص مهیا می کند. در یکی از گزارش ها به ارتباط بین دیدگاه های کارکنان و رویکردهای جبران خدمتی پرداخته شده است. پنج نکته اصلی از گزارش جبران خدمت و مزایا در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale در اینجا ذکر شده است:

–  در حالی که ۷۳% از کارفرمایان احساس می کنند که به کارکنانشان پرداخت عادلانه ای داشته اند، تنها ۳۶% از کارکنان احساس می کنند که پرداخت به ایشان عادلانه بوده است.

–  برای پنجمین سال متوالی، موضوع “جستجوی پرداخت بالاتر در جایی دیگر” در جبران خدمت، دلیل اصلی کارکنان برای ترک شرکت بوده است. دومین عامل نیز دلالیل شخصی/ تغییر سبک زندگی (نظیر ازدواج، جابجایی همسر، سرپرستی و غیره) بوده است.

–  تقریباً ۴۰% از شرکتها گزارش کردند که در خصوص پرداخت، اطلاع رسانی باز و روشنی دارند. شرکتهای با عملکرد برجسته به طور قابل ملاحظه ای احتمال بیشتری دارد که از وضوح بهره گیرند (۴۷%)

–  شرکتهای با عملکرد برجسته، پرداخت مناسبی به کارکنان دارند. در سال ۲۰۱۵ ، ۹۰% از شرکتهای با عملکرد برجسته حقوق کارکنانشان را افزایش دادند، در حالی که این عدد برای شرکتهای متوسط ۸۴% بوده است.

–  ۴۴% از پاسخ دهندگان گفتند که برنامه سنتی مرور سالانه عملکرد را با بازخوردهای به موقع و همیشگی حین کار – به عنوان داغ ترین روند منابع انسانی در سال ۲۰۱۶ – جایگزین می کنند.

نسخه کامل این گزارش را که به زبان انگلیسی تهیه شده می توانید از لینک ذیل دانلود نمایید:

www.isurvey.ir/payscale2016.pdf

گزارش جبران خدمت و مزایا در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top