ویرایش محتوا
آموزش منابع انسانی پایه

دوره کاربردی آموزش منابع انسانی جامع و پایه ای با رویکردهای نوین جهانی

یکی از مهمترین مشکلاتی که صنایع در پیاده سازی اصول و آموزش مدیریت منابع انسانی جامع با آن مواجهند، عدم توانمندی کافی کارجویان در شناخت مدل های نوین جهانی و اجرای اصول و تکنیک های مربوطه به صورت یکپارچه در سازمان است.

آموزش منابع انسانی پایه توسط مؤسسه مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک به این منظور سازماندهی شده تا مشکلات بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی را رفع کند.

مخاطبین دوره آموزش منابع انسانی پایه کسانی هستند که پس از طی نمودن انبوهی از واحدهای درسی مرتبط و گاهی نامرتبط، از شایستگی کافی و متناسب با مشاغل موجود در بازار کار برخوردار نیستند. بدین ترتیب شکاف هایی که بین نیاز بازار کار و توانمندی های فارغ التحصیلان وجود دارد که باید پر شود.

ضمن اینکه بسیاری از فعالین این رسته شغلی، از تحصیلات در رشته های دیگر برخوردارند و پس از تغییر جهت در کارراهه شغلی شان نیاز به تقویت برخی از این اصول را به قوت احساس می کنند.

به همین منظور دوره آموزش مدیریت حرفه ای منابع انسانی پایه، متفاوت با سرفصل های دوره های معمول تأمین کننده های آموزشی و به منظور ایجاد شایستگی های اولیه لازم برای ورود به بازار کار این زمینه و بر اساس مدل های نوین و کاربردی در جریان در بین شرکت های موفق دنیا طراحی شده است.

مؤسسه آموزش منابع انسانی شریک استراتژیک کسب و کار
مؤسسه آموزش منابع انسانی رایان راهبرد دوره های منابع انسانی مختلف از جمله شریک استراتژیک کسب و کار  (یا منابع انسانی شریک تجاری ) را برگزار می کند

پیگیری آموزش

ضمن اینکه شرکت کنندگان علاقه مند، پس از طی این دوره فشرده و تقویت پایه های توانمندی حرفه ای خود در کنار راهنمایی ها و بازخوردهای اساتید دوره ها و تجربه در دنیای واقعی منابع انسانی علاوه بر دید یکپارچه به مدیریت منابع انسانی نوین، به متخصصین خبره ای در هر یک از این زمینه ها تبدیل شوند.

مخاطبین آموزش منابع انسانی پایه : کارشناسان و مدیران منابع انسانی، مدیران واحدهای مختلف سازمان

مدت دوره: ۱۴۰ ساعت یادگیری که در طی حدود چهار ماه و نیم برگزار می شود. این مدت به صورت خالص و بدون زمان کارهای عملی و موارد دیگری است که در برخی از دوره های آموزشی معمول در کشور به عنوان مدت دوره در نظر گرفته می شود.

این دوره بر اساس مدل های جاری در شرکت های معتبر و بر اساس محتوای متدهای هی گروپ، منابع انسانی شرکت یار (HRBP) و کرک پاتریک و سایر الگوهای پذیرفته شده جهانی طراحی شده است.

تاریخ برگزاری: شروع از ۴ آبان تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۳ شامل ۱۶ جلسه (آخر هفته ها از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰)

 

سرفصل محتویات دوره آموزش کاربردی منابع انسانی جامع پایه ای :

موضوع ۱: رویکرد و فعالیت های اصلی منابع انسانی نوین و HRBP

موضوع ۲: سازماندهی و طراحی ساختار سازمانی

موضوع ۳: طراحی شغل و آنالیز مشاغل برای تهیه شناسنامه شغلی با روش هی گروپ (کارگاه)

موضوع ۴: جذب و استخدام و اکتساب استعدادها از بازار کار

موضوع ۵: تحلیل شغل و شرح وظایف و شناسنامه آموزشی مشاغل با روش دیکوم (کارگاه)

موضوع ۶: قانون کار و تأمین اجتماعی و ایمنی و بهداشت کار

موضوع ۷: طبقه بندی مشاغل

موضوع ۸: ارزیابی مشاغل با روش هی گروپ (کارگاه)

موضوع ۹: مدیریت عملکرد و ارزیابی بر اساس توافقنامه عملکردی

موضوع ۱۰: اثربخشی آموزش و روش کرک پاتریک و فیلیپس در سنجش آن

موضوع ۱۱: فرهنگ سازمانی، مدیریت تغییر و جنبه های مختلف تحلیل آن

موضوع ۱۲:  مدیریت مذاکرات دسته جمعی و صدای کارکنان، در روابط کارگر — کارفرمایی

موضوع ۱۳: مدیریت استعدادها، برنامه ریزی کارراهه شغلی و جانشین پروری (کارگاهی)

موضوع ۱۴: سلامت و بهزیستی منابع انسانی

موضوع ۱۵: عارضه یابی منابع انسانی و مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ

موضوع ۱۶: جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی با روش هی گروپ (کارگاهی)

 

محتوای هر یک از ماژول های آموزشی در دوره:

موضوع ۱: رویکرد و فعالیت های اصلی منابع انسانی نوین و HRBP

  • سیر مدیریت
  • موردکاوی در مدیریت
  • انتظارات از مدیریت منابع انسانی نوین
  • مدل کارشناس شرکت­یار منابع انسانی اولریش  (HR Busi­ness Partner)
  • نقش مدیران غیر منابع انسانی در مدیریت منابع انسانی

 

موضوع ۲: سازماندهی و طراحی ساختار سازمانی

  • مبانی طراحی و ساختار اصول طراحی ساختار
  • نشانه های ضعف در ساختار
  • ساختار به مثابه ی ارگان زنده
  • شبکه های داخلی و سازمان غیررسمی
  • حیطه ی کنترل
  • تعداد افراد مناسب برای سرپرستی کردن در نقش های مختلف مدیر
  • انواع ساختار سازمانی

 

موضوع ۳: طراحی شغل و آنالیز مشاغل برای تهیه شناسنامه شغلی با روش هی گروپ (کارگاه)

  • کاربردهای شناسنامه شغلی
  • ویژگی های شناسنامه شغل به روش هی گروپ
  • بخش های مختلف یک شناسنامه شغل
  • مسئولیت های کلیدی
  • شاخص ها و عملکرد شغلی
  • محیط عمل
  • شایستگی ها

 

موضوع ۴: جذب و استخدام و اکتساب استعدادها از بازار کار

  • شایستگی و عملکرد
  • شایستگی­ های شغلی و کوه یخ
  • روش ­های سنجش شایستگی ها
  • کانون ارزیابی و جذب شایستگی محور
  • بایدها و نبایدهای جذب نیروی انسانی

 

موضوع ۵: تحلیل شغل و شناسنامه آموزشی با روش دیکوم

  • استراتژی آموزش
  • آموزش صلاحیت محور
  • تجزیه و تحلیل شغل با روش دیکوم
  • مفهوم Duty
  • مفهوم Task
  • مفهوم Step

 

موضوع ۶: قانون کار و تأمین اجتماعی و ایمنی و بهداشت کار

  • قانون کار و مشمولین قرارداد کار
  • اجزای اصلی قرارداد کار
  • تعطیلات و مرخصی ها و مزایای قانونی
  • قانون تأمین اجتماعی
  • بیکاری و بازنشستگی در قانون تأمین اجتماعی
  • حفاظت فنی و بهداشت کار

 

موضوع ۷: طبقه بندی مشاغل

  • طبقه بندی مشاغل در قانون کار
  • فرآیند اجرای طبقه بندی مشاغل
  • کمیته طبقه بندی مشاغل و مسئولیت ها و اختیارات آن
  • نحوه ارزیابی و گروه بندی مشاغل در گروه های بیست گانه
  • تعیین ضریب ریالی و بودجه طرح
  • به روز رسانی حقوق و دستمزد

 

موضوع ۸: ارزیابی مشاغل با روش هی گروپ (کارگاه)

  • رویکردهای ارزیابی مشاغل
  • روش های شناخته شده ارزیابی مشاغل
  • ارزیابی مشاغل در قانون کار و ایران
  • ارزیابی مشاغل هی گروپ به عنوان یکی از روش های پرکاربرد در دنیا
  • اجزای روش هی گروپ در ارزیابی شغل
  • تست کیفی نتایج
  • گروه (گرید) و نقش آن در جبران خدمت

 

موضوع ۹: مدیریت عملکرد و ارزیابی بر اساس توافقنامه عملکردی

  • چرخه مدیریت عملکرد
  • توافقنامه های عملکردی
  • ارزیابی دوره ای و بازخورد
  • ارزیابی نهایی عملکرد
  • اتصال نتایج مدیریت عملکرد به جبران خدمت

 

موضوع ۱۰: اثربخشی آموزش و روش کرک پاتریک و فیلیپس در سنجش آن

  • ارتباط آموزش و عملکرد
  • برنامه ی توسعه ی فردی
  • برخی تکنیک­ های نوین آموزش
  • سطوح اثربخشی آموزش در مدل کرک پاتریک
  • سنجش اثربخشی آموزش و برنامه بهبود
  • مدل فیلیپس

 

موضوع ۱۱: فرهنگ سازمانی، مدیریت تغییر و جنبه های مختلف تحلیل آن

  • پارادایم بانی BANI
  • فرهنگ و فرهنگ سازمانی
  • گوناگونی و تنوع در کارکنان و باورها
  • چالش‌های تغییر
  • مدیریت تغییر و سیر روانی کارکنان در فرآیند تغییر
  • تکنیک ­هایی برای تسهیل تغییر در سازمان

 

موضوع ۱۲:  مدیریت مذاکرات دسته جمعی و صدای کارکنان، در روابط کارگر — کارفرمایی

  • اهمیت شنیدن صدای کارکنان در سازمان
  • گوناگونی و ترجیحات کارکنان نسل جدید
  • مفهوم روابط کار
  • تلقی ناقص از روابط کار در ایران
  • پیمان های دسته جمعی، صنف و انجمن کارگری در قوانین ایران
  • مذاکره با نمایندگان کارکنان
  • مسائل انضباطی کارگران

 

موضوع ۱۳: مدیریت استعدادها، برنامه ریزی کارراهه شغلی و جانشین پروری (کارگاهی)

  • مزیت رقابتی
  • تعریف استعداد
  • برنامه ریزی منابع انسانی و عرضه و تقاضا
  • تلقی عام و خاص از استعداد
  • تجربیات شرکت ها و تغییر رویکرد به مدیریت استعداد
  • ماتریس عملکرد/ توان بالقوه
  • محدودیت های سیستم های معمول ارتقا
  • مدل مسیر شغلی دوگانه Dual Career Path
  • خطوط لوله ای متقاطع Career Pipeline
  • اقدامات کارراهه و توسعه کارکنان
  • مشاغل کلیدی و جانشین­ پروری

 

موضوع ۱۴: سلامت و بهزیستی منابع انسانی

  • بهزیستی جامع کارکنان و ابعاد آن
  • فرهنگ سازمانی سلامت محورپ
  • نقش مدیران میانی در بهزیستی کارکنان
  • بازخورد و قدردانی و نقش مدیریت عملکرد در سلامت کارکنان
  • سوء استفاده و قلدری و مصادیق آن در سازمان
  • آسیب زایی و محیط کار سمی
  • سازوکار تقویت امنیت روانشناختی کارکنان
  • رفتار شهروندی
  • ترویج نزاکت (Civil­i­ty) در سازمان
  • ارتقای سلامت روان کارکنان با رویکرد زیستی روانی محیطی
  • کاربرد مدل بهزیستی پرما (PERMA) در محیط کار

 

موضوع ۱۵: عارضه یابی منابع انسانی و مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ

  • سنجش منابع انسانی (رضایت یا اثربخشی)
  • اجزای مؤلفه توانمند سازی
  • اجزای مؤلفه تعهد و تعلق کارکنان
  • ماتریس دسته بندی کارکنان
  • اقدامات و راهکارهای اصلاحی

 

موضوع ۱۶: جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی

  • اجزای بسته جبران خدمت
  • فلسفه ­ی پاداش و عوامل مؤثر در جبران خدمت
  • روندهای نوین در جبران خدمت و مزایا
  • تحلیل بازار کار
  • تحلیل آماری جبران خدمت

 

گفتنی است که در این دوره که شامل تمامی دوره های آموزشی و کارگاهی رایان راهبرد به مدت ۱۴۰ ساعت است، شرکت کنندگان علاوه بر یادگیری منابع انسانی به عنوان اجزای یکپارچه و جامع، در تمرین ها و کارگاه ها مشارکت کرده و از راهنمایی اساتید دوره بهره مند خواهند شد.

ضمن اینکه شهریه ی دوره، کمتر از شهریه ی مجموع دوره ها به تنهایی است و برای شرکت کنندگان در دوره جامع، ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

تقویم آموزش منابع انسانی با روش هی گروپ پاییز زمستان 1403
تقویم آموزش منابع انسانی با روش هی گروپ پاییز زمستان ۱۴۰۳ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک

جهت ثبت نام در دوره با شرکت رایان راهبرد چابک به شماره تلفن ۰۲۱۴۴۶۶۷۴۰۸ و ۰۲۱۴۴۶۶۷۳۸۴ و یا شماره ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ در شبکه های اجتماعی واتساپ، تلگرام و ایتا پاسخگو هستیم.

 

لیست دوره های آموزشی

کارگاه های آموزشی

مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی

 

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا محافظت شده است