شنیدن آوا و تنظیم روابط کار و مذاکره با نماینده کارگر ها بر این مبنا
آوا و سکوت دو روی سکه ی روابط کار و مذاکره کارگر و کارفرما هستند. اما چرا گاهی کارکنان سکوت را ترجیح می دهند؟ و پیامد مطلوب بعد از شنیدن صدای کارکنان چیست؟
نتایج تحقیقات انجام شده در بریتانیا نشان می دهد که ۴۰ درصد از کارکنان از انتقاد و پیشنهاد و اظهار نظر میترسند! آنها نگرانند در صورتی که به نکته ای منفی اشاره کنند، مورد غضب مدیرانی قرار خواهند گرفت که انتقاد را به عنوان تخریبی در حیطه ی مسئولیت خود تلقی می کنند.
علاوه بر این، به یک هشدار مهم هم باید توجه کرد: اگر نمیتوانید بازخورد دهید و مشارکت بپذیرید، کارکنان را تشویق به گفتن نکنید! سیل نظرسنجی ها و رضایت سنجی های بی نتیجه که در سازمان ها اتفاق می افتد، بدون اینکه مدیریت را بر روی نقاط بهبود حساس کند، تنها مشکل را بزرگتر می کند. قبل از برقراری این گونه سنجش ها، در مورد برنامه ها و امکان اجرای آنها خوب فکر کنید.

تأثیر آگاهی از خواسته ها در تنظیم روابط کار و مذاکرات و سنجش ها
پس از سنجش دیدگاه ها کارکنان منتظرند آثار و نتایج این مشارکت را در تغییر دیدگاه های مدیران و رویه ها و خط مشی های جاری شرکت ببینند. هرچند کسب و کار تنها بر پایه ی دیدگاه های کارکنان نمی چرخد، ولی اگر تغییری اتفاق نیفتد و اصطلاحاً در بر همان پاشنه بچرخد و یا اگر تغییری اتفاق بیفتد ولی کارکنان از مجاری مناسب و به موقع از آن باخبر نشوند، ممکن است ناامید شوند و این می تواند برای بروز و تقویت رفتارهای شهروندی مضر باشد.
مطالب مرتبط
دوره آموزشی مدیریت مذاکرات دسته جمعی و صدای کارکنان در روابط کار گر کارفرمایی
مطالب و مقالات مشابه:
- ابعاد اجتماعی روابط صنعتی و روابط کار
- استراتژی مناسب برای مذاکره با نمایندگان کارگران و منابع انسانی
- دوره آموزش قانون کار و تأمین اجتماعی (مواد مهم و کاربردی)
- هشت راه حل آسان برای پذیرفته شدن در مصاحبه استخدامی
- نکاتی درباره مذاکره با مدیر در مورد افزایش حقوق و دستمزد و ارتقا
- shining objective یا “اهداف درخشان”
- نقش امور رفاهی در جبران خدمت — مورد کاوی تصمیم شرکت متا
- جزئیات ثبت الکترونیک قرارداد کار میان کارگر و کارفرما
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.