شاخصهای سنجش مدیران؛ هی گروپ
شاخص سنجش مدیران هی گروپ
شاخص سنجش مدیران هی گروپ : بررسی هی گروپ در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران ارشد اجرایی در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد اغلب شرکتها در دوره های حداقل سالی یکبار عملکرد مدیران ارشد اجرائیشان را بر اساس شاخص ها مرور و سنجش می کنند.
۱۴۷ عضو هیات مدیره و مدیر ارشد اجرایی از شرکتهای جهانی که متوسط درآمدشان بالای یک میلیارد دلار بوده، بین ۲۵ آگوست تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ به پرسش “شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران ارشد اجرایی CEO چیست؟” پاسخ داده اند:
تعجب آور نبوده است که تقریبا تمامی سازمانهای مورد بررسی عملکرد CEO را بر اساس شاخصهای مالی و استراتژی می سنجیدند. جالب است که اکثریت سازمانها از شاخصهای پیچیده آن نظیر مهارتهای رهبری و توسعه استعدادهای داخلی و ارتباطی مدیر ارشد اجرایی با هیات مدیره نیز استفاده نموده اند.
مجموعه های اولیه برای ارزیابی عملکرد CEO چیست؟
شاخص سنجش مدیران هی گروپ
اجزای تشکیل دهنده شاخصهای به کار گرفته شده در این بررسی عبارت بوده اند از:
شاخصهای مالی شامل:
درآمد/ فروش، درآمد عملیاتی، درآمد هر سهم، عایدی نهایی سهامداران EBITDA، جریان نقدینگی، بازگشت سرمایه
شاخصهای استراتژیک شامل:
رشد استراتژیک، تعیین جهت گیری سازمان / نوآوری در محصول/ خدمت و بهینه سازی دارایی های فعلی، تکنولوژی به عنوان هدایت کننده رشد
شاخصهای عملیاتی شامل
کارایی/ صرفه جویی ، کیفیت و مدیریت فرآیند، بهره وری کارکنان، مدت زمان لازم برای ارائه به بازار
شاخصهای سرمایه انسانی شامل:
اثر بخشی تیم مدیران ارشد، برنامه ریزی جانشین پروری، کیفیت خطوط ارتقای رهبریPipeline Leadershipو برنامه ریزی فعالانه استعدادها، کیفیت و دامنه خزانه استعدادها، تنوع نیروی کار
شاخصهای پایداری شامل :
فرهنگ و تعهد و تعلق کارکنان و رضایت مشتریان/ ارباب رجوعان، تطابق با اخلاقیات، تنوع بخشی در خصوص ریسک، مسئولیت اجتماعی شرکت، نرخ خروج خدمت کارکنان
شاخصهای حاکمیتی شامل:
روابط اثر بخش هیات مدیره/ مدیر ارشد اجرایی و وضوح، صداقت / دسترسی به مدیریت، ارتباط مداوم با هیات مدیره، تطابق با استانداردهای قانونی و مقرراتی، مباحثه در خصوص عملکرد با هیات مدیره به صورت مداوم، داشبورد/ کارت امتیاز مدیر ارشد اجرایی
شاخص سنجش مدیران هی گروپ
شاخص سنجش مدیران هی گروپ
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی
مطالب و مقالات مشابه:
- شایستگی های منابع انسانی
- مدیران غیرمنابع انسانی : آشنایی با مدل یکپارچه مدیریت منابع انسانی
- سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد
- ارائه بازخورد منفی در مدیریت عملکرد
- سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان
- مدیریت و ارزیابی عملکرد؛ ابزار روزآمد پیشبرد اهداف سازمان
- نقش امور رفاهی در جبران خدمت — مورد کاوی تصمیم شرکت متا
- توزیع اجباری در مدیریت عملکرد
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.