مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)
نقش مدیریت عملکرد در کرونا
همه گیری کرونا همچون هر بحران دیگری، بازنگری در اسباب و مقدمات سیستم مدیریت عملکرد مخصوصاً «هدفگذاری» به عنوان گام آغازین را گریزناپذیر کرده است.
شیوه هایی از قبیل دورکاری اقتضا می کند رویه های متفاوت و متناسب سازی شده ای برای پایش عملکرد و بازخورد و مدیریت عملکرد پیاده شوند. این شیوه های کاری بنا به ضرورت به صورت ناگهانی در برخی از شرکتها جاری شده اند.
اما در کنار شرایط محیطی تحمیل شده ناشی از کاهش ارتباط بین اعضای تیم و رهبران و نیز روندهای بی ثبات در بازار و رفتار مشتریان و ذینفعان، اثر مستقیم و غیرمستقیم روی سطح عملکرد منابع انسانی می گذارد.
بدین ترتیب هدفی که چند ماه پیش با رضایت بین مدیر و کارمند توافق شده بود، امروز ممکن است غیرواقعبینانه به نظر رسد. به همین مناسبت، بازنگری هدف، همان گونه که از ویژگی های یک سیستم مدیریت عملکرد چابک است، اولویت بالایی دارد.
در این راستا، تمرکز روی بهبود مدیریت عملکرد وابسته به داخل سازمان در مقابل عملکرد مرتبط و متأثر از بیرون سازمان در این دوره انجام شدنی است. ماهی گیری که هر روز برای صید به دریا می رود را به یاد آورید. در هنگام توفان و یا هر زمانی که اسباب ماهیگیری در دریا مهیا نباشد، بیکار ننشسته و تورهایش را تعمیر می کند. این کار صیاد می تواند الهام بخش خوبی برای کسب و کارها در این ایام باشد.
کرونا و نگهداشت:
هرچند وضعیت نامناسب بازار کار در این روزها ممکن است نگهداشت را آسان تر کرده باشد، اما تصمیمات شتابزده در زمینه پاداش و فوق العاده ها مخصوصاً زمانی که جمعیت هدف، افرادی با نشان ستاره و عملکرد برجسته باشند، توصیه نمی شوند زیرا اینگونه کنش ها ریسک ازدست دادن سرمایه های کلیدی سازمان بلافاصله پس از بهبود شرایط و بازیابی را بالا می برد. سازمان های پیشگام، فکر کردن در مورد راهکارهایی از قبیل ساعات کاری کمتر و فشرده تر و همچنین کار روی برنامه های جبران خدمت بلندمدت (که گاهی تا چند سال را دربر می گیرند) تقویت مهارتها در این دوره، درکنار سرمایه گذاری های بلند مدت مثل بازنگری و بهبود بهره وری فرآیندهای انجام کارها با اتکا به تجربیات و بازخوردهای گذشته و جاری سازی تغییرات بنیادی که در زمان گذشته امکان ناپذیر می نمودند را فراموش نمی کنند.
مطالب و مقالات مشابه:
- مدیریت عملکرد دورکاری و چالش های شیوع کرونا
- تحولات پیش روی مدیریت عملکرد
- توزیع اجباری در مدیریت عملکرد
- واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری
- دوره مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی
- انتظارات و ساز و کار مدیریت عملکرد کارکنان
- دانلود کلیپ منابع انسانی و فایل های صوتی تصویری
- مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.