ویرایش محتوا

لزوم توجه به طب سنتی در مدیریت منابع انسانی

طب سنتی who و منابع انسانی

دیدگاه سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیرامون طب سنتی

از سال ۱۹۷۸، WHO استفاده از طب سنتی و مکمل را در دستور کار خود قرار داده و به ۳ دلیل توسعه آن را توصیه نموده است. که تا سال ۲۰۰۷، کشورهای عضو، طبِ سنتی خود را در نظام سلامت ادغام کنند. به این معنا که کلیه پزشکان و دست اندرکاران سلامت علاوه بر طبابت رایج خود، توصیه های صادره ی این نوع از طبابت را در ارتباط با بیماری به بیمار ارائه دهند.

طب سنتی who

 دلایل توسعه و ترویج آن از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

۱- ریشه دار بودن در فرهنگ و باور مردم

۲- کل نگر بودن این نوع از طب

٣- سهولت دسترسی و ارزان تر بودن خدمات طبِ سنتی

با توجه به مطلب فوق و خصوصا کل نگر بودن طبِ سنتی، می توان در زمینه مدیریت منابع انسانی نیز از آن بهره بسیاری برد. با شناخت صحیح مزاج انسان ها، مکان ها و موقعیت ها و شغل ها و چیدمان صحیح سرمایه های انسانی در موقعیت مناسب حداکثر بهره وری و رضاتمندی را به دست آورد.

طب سنتی در منابع انسانی

طب سنتی در ایران :

در ایران در سال ۲۰۰۷، رشته طبِ سنتی وارد آموزش تخصصی کشور گردید ولی هنوز به طور جدی وارد نظام سلامت کشور نشده است. یکی از مهمترین دلایل توصیه ی WHO، ریشه دار بودن طبِ سنتی در فرهنگ و باور مردم است و به همین مناسبت ضریب نفوذ و قابلیت پذیرش بالایی دارد.

به طور مثال چاشنی همه غذاها در شمال کشور سیر است که رطوبت و سردی آب و هوا را کاهش دهد. این مثال نشان می دهد که مزاج شناسی غذاها و افراد در باورهای مردم وجود دارد و از این اعتقادات و باورها استفاده می شود تا سایر توصیه های سلامتی این نوع از طب به مردم آموزش داده شود.

در عوض شهرهای جنوبی کشور آب و هوای گرمی دارند و علیرغم گرمای هوا، مردم فلفل زیادی مصرف می کنند.

 

طب سنتی در منابع انسانی

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

نقش مزاج کارکنان در جذب شایسته و مدیریت عملکرد منابع انسانی

آشنایی با مزاج و ارتباط آن با منابع انسانی و شغل

بلاگ منابع انسانی

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است