بذر منابع انسانی شرکت یار ( HRBP )
اعتبار منابع انسانی همچون بذری است که باید در زمین مناسب پاشیده شود و نیاز به مراقبت دارد تا به گیاهی رشید تبدیل شود. این مقدمه به ویژه برای استقرار منابع انسانی شرکت یار ( HRBP ) حیاتی است.
اگر هنوز کسب و کار و کارکنان به منابع انسانی اعتماد کافی ندارند و به بیان دیگر، منابع انسانی اعتبار کافی برای نشان دادن اهمیت و اولویت اهداف و شیوه های متناسب با موقعیت برای اجرا علت را باید در عمق ناکافی و عدم رسیدگی – همانند بذری که فرصت رشد و باروری پیدا نکرده – جستجو کرد.
برای اینکه دستورکار منابع انسانی برای گسیل کردن نیروهای سازمان پذیرفته شود، مقدماتی لازم است که نشان می دهد چرا برخی از پروژه ها حامیان کافی در سازمان پیدا نمی کنند و شکست می خورند.
بدین منظور منابع انسانی شرکتیار (Human Resources Business Partner) باید توانسته باشد در مورد کسب و کار به اندازه ی کافی بداند. بازار و رقبا را بشناسد تا از طریق آن بداند خواسته های مشتریان، شرکت را به کدام سو می کشد و روند تکنولوژی به کار گرفته شده در شرکت را برآورد کند تا بداند تکنولوژی شرکت را به کدام سو هل می دهد *.
این موارد علاوه بر دانش عمومی مدیریت منابع انسانی و فرآیندهای معمول در مدیریت منابع انسانی است.
منابع انسانی شرکت یار ( HRBP ) مفهومی بسیار فراتر از این است که یک کارشناس مبتدی بتواند از عهده ی آن برآید.
درست است که منابع انسانی به عنوان شریک کسب و کار عمومی گرا (Generalist) است و کسب عمق زیاد در زمینه های مختلف مدیریت منابع انسانی شاید امکان پذیر نباشد، ولی به جرأت می توان گفت که این عمق بسیار بیشتر از یک سانت باید باشد.
در دوره منابع انسانی شرکت یار به ویژگی های اساسی این پارادایم فکری و سفری که این ایده طی کرده تا ریشه دار شده و به توصیه های امروز برسد و نیز شیوه های اجرای آن خواهیم پرداخت.
* در ادبیات بازاریابی، دو فشار و کشش وجود دارند که کسب و کار و شرکت را به سمت آینده سوق می دهند: کشش بازار (Market Pull) و فشار تکنولوژی (Technology Push).
کشش بازار به معنی این است که مشتریان خواسته هایی دارند و در عصر جدید، جلوتر از سازمان حرکت می کنند و از سازمان می خواهند که محصول مورد نظرشان را عرضه کند.
از سوی دیگر، تکنولوژی پیشرفت می کند و راهکارهای جدید عرضه می کند که اگر سازمان به آن توجه نکند، در برابر رقبا ناکارآمد شده و از دور رقابت حذف می شود.
مطالب و یادداشت های مرتبط:
تفاوت منابع انسانی شرکت یار HR Business Partner با سایر پارادایم های مدیریت منابع انسانی
دوره آموزش منابع انسانی شرکتیار HR Business Partner
سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی شرکتیار HRBP
نسخه ی به روز از منابع انسانی شرکتیار (نسخه ۲.۰)
مطالب و مقالات مشابه:
- تفاوت منابع انسانی شرکت یار HRBP با سایر پارادایم های مدیریت منابع انسانی
- نسخه ی به روز از منابع انسانی شرکت یار (HRBP 2.0)
- سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی شرکت یار HRBP
- منابع انسانی شرکت یار (HRBP)
- HRBP کیست؟ (منابع انسانی شرکت یار — شریک کسب و کار )
- نقش منابع انسانی شرکت یار HRBP
- HRBP* در ۲۰۲۵
- مدیریت منابع انسانی ( HRBP )؛ شریک یا یار شرکت؟
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.