مزایا برای کارکنان فردا
مهمترین یافته های تاورز واتسون در استراتژیهای مزایا برای کارکنان فردا
مزایا برای کارکنان فردا مهم هستند. تقریباً دو سوم (۶۱%) کارفرمایان آسیایی باور دارند که بسته ی مزایای پیشنهادی شان، ماندگاری و جذب کارکنان را بهبود می دهد.
تقریباً به همین نسبت (۶۷%) هم فکر می کنند که مزایایشان از ارزش بالایی برخوردار است. در مقابل تنها ۴۵ درصد از کارکنان می گویند که بسته ی مزایای ارائه شده با نیازهایشان تناسب دارد.
اولویت های اصلی کارفرمایان برای بهبود برنامههای مزایا در سه سال آینده، تمرکز روی تغییر طرح های مزایا در جهت مدیریت هزینه ها و تأثیرگذاری بر رفتارهاست.
نکته مهم:
کارفرمایان در حال انتخاب دیدگاهی وسیعتر از گذشته در زمینه نحوه ی طراحی مزایا برای کارکنان فردا
این موضوع بدین معنی است که ایشان باید در مورد چگونگی اولویت بندی منابع و هدف های منتخب، بیشتر فکر کنند.
مزایا برای کارکنان فردا :
در حالی که در آسیا همچنان مزایای سنتی مرسوم تر از سایر مزایا و به عنوان مهمترین عامل برای کارکنان محسوب میشود؛ در سه سال آینده، کارفرمایان در پی ترویج مزایای غیر سنتی نظیر برنامه های سازگار با خانواده ها و نیز برنامه ها و محیط کاری که از رفاه کلی کارکنان پشتیبانی میکنند، هستند.
وقتی که نوبت به طراحی مزایا میرسد اکثریت کارفرمایان (۸۶%) همچنان روی بهینه کاوی از بیرون تکیه می کنند. با این وصف، نسبت بالایی (۷۲%) هم به نیازهای کارکنانشان نگاه میکنند. این موضوع نشان از وجود روند فزایندهای به سمت شخصی کردن و متمایز سازی مزایای پیشنهادی دارد. به طوری که نسبت کارفرمایانی که مزایای منعطف ارائه می دهند، از ۱۴% در سال ۲۰۱۷، به ۳۸% در سال ۲۰۱۹ بر اساس برنامه های موجود افزایش می یابد.
اگر کارفرمایان بخواهند مزایای مختلفی ارائه دهند چه کنند؟
توجه به “اندازه گیری”، یک نکته کلیدی محسوب میشود. مفهومی که در حال حاضر تنها به صورت محدود از آن استفاده میشود. کارفرمایان به داده های قابل اتکا برای پاسخ به سؤال هایی از این قبیل نیاز دارند:
- آیا برنامههای مزایا با نیازهای کارکنان تناسب دارد؟
- آیا این برنامه در راستای اهداف کسبوکار قرار دارند؟
- چطور میتوان میزان موفقیت را اندازه گیری نمود؟
- چگونه می توان عملکرد تامین کنندگان خدمت را پایش کرد؟
در برابر اولویت های سه سال آینده، ۷۸% از کارفرمایان به مرور و بازنگری طرح برنامه ها و پروژه های مرتبط خواهند پرداخت تا هزینه ها به صورت بهتری مدیریت شوند. ۷۵% هم این کار را برای نفوذ بهتر بر رفتار کارکنان و ۶۶% هم در جهت اداره بهتر امور مربوط به مزایا انجام خواهند داد.
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
مطالب و مقالات مشابه:
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.