ویرایش محتوا

راهکارهای آموزش منابع انسانی برای بهبود شایستگی

آموزش منابع انسانی کاربردی حرفه ای

آموزش منابع انسانی به منظور بهبود در سه حیطه ی اصلی شایستگی برنامه ریزی و اجرا می شود: مهارت ها، دانش ها و نگرش ها.

بدین ترتیب هدف اصلی از آموزش ایجاد یک رابطه متناسب بین توانایی های کارگر و شغل او است.

زمانی که علاوه بر دانش و مهارت، نگرش کارگر نسبت به کار نیز متناسب شده باشد، مقدمات لازم برای اینکه عملکرد آنها در شغل مورد نظیر به حد بهینه باشد، فراهم خواهد بود.

هر کدام از دوره ها و کلاس ها و کارگاه های آموزشی می تواند با تمرکز روی یک یا چند مورد از اهداف آموزشی (دانش، مهارت، نگرش) برنامه ریزی و اجرا شود. باید به این نکته ی مهم نیز توجه نمود که ابزار سنجش اثربخشی، با توجه به تمرکز آموزش برگزار شده انتخاب خواهد شد.

آموزش منابع انسانی با محوریت دانش

زمانی که تمرکز آموزش روی دانش باشد، هدف اصلی، انتقال دانسته ها و آنچه که مبنای درک و تحلیل قرار خواهد گرفت، به کارکنان است. بدین ترتیب آنها توانایی لازم برای درک مشکلات کسب و کاری که در آن فعالیت دارند و شناسایی و معرفی راه حل های متناسب آماده خواهند شد. بدین منظور ضروری است که دانش در حیطه ی شغل فرد باشد.

شناخت نحوه ی عمل ماشین آلات، فرآیند تبدیل مواد و تولید محصول و  چگونگی  و چرایی تأمین کیفیت و استاندارد و از این قبیل می تواند موضوع آموزش دانش محور باشد. یا شناخت رویکردهای مدیریتی و ابزارها و شیوه هایی که بدین منظور به کار می روند برای امکان تحلیل مسائل مرتبط با مدیریت منابع انسانی.

آموزش منابع انسانی مهارت محور

اگر تمرکز آموزش روی توانایی کار فرد با ابزار یا روش به خصوصی باشد، آموزش مهارت محور است. اکتساب یک مهارت حرکتی ساده تا یک مهارت مدیریتی پیچیده و چند وجهی، همگی مثال هایی از آموزش مهارت هستند. پس از یادگیری مهارت، کارآموز باید قادر به انجام فعالیتی شود که مرتبط با شغل است و بدین ترتیب مؤثرتر عمل کند. نظیر آموزش ارزیابی مشاغل برای متخصصین منابع انسانی و جبران خدمت.

 

در آموزش مهارت محور به عنوان مثال، می توان کارگران جدید را برای دستیابی به سطوح خروجی بهینه  / برنامه ریزی شده  آموزش داد. این آموزش از روش های مختلفی امکان پذیر است. از انتقال تجربه به دست آمده توسط کارگران با تجربه و مسن تر گرفته تا کارگاه های عملی.

آموزش منابع انسانی برای بهبود (ایجاد) نگرش

بهبود نگرش و یا باور های متناسب با مشاغل معمولاً پیچیدگی بیشتری از ارتقای سطح دانش و مهارت دارد. گاهی زمانی طولانی تر می طلبد و گاهی نیز ممکن است اقتصادی نباشد. به همین دلیل بسیاری از سازمان ها، برای اطمینان از داشتن کارکنانی با نگرش های همسو با ارزش های سازمانی، تلاش خود را در جذب متمرکز می کنند.

فعالیت های بهبود نگرش و ارزش های سازمانی همچنین می تواند از طریق برنامه های جهت گیری و هنجارپذیری نیز تقویت شود.

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

مطالب و یادداشت های مرتبط:

گام اول اثربخشی آموزش: درک و میل به تغییر

ریز آموزش یا Micro Training

بازی سازی برای شروع آموزش منابع انسانی و تسهیل گری جلسات

کارگاه های آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

کانال آپارات رایان راهبرد

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است