ویرایش محتوا

ارزیابی آمیخته؛ جدیدترین راه ارزیابی اثربخشی آموزش

دوره آموزشی شناسنامه آموزشی مشاغل

ارزیابی آمیخته (Blended Evaluation) جدیدترین روش ارزیابی اثربخشی آموزش است. آیا از این روش استفاده می کنید؟

ارزیابی اثربخشی آموزش به روش آمیخته چیست؟ در مدل کرک پاتریک

ارزیابی آمیخته متدی در ارزیابی اثربخشی آموزش است که در آن داده ها از منابع متنوع و با استفاده از متدهای چندگانه جمع آوری و دسته بندی می شود.

در مدل آمیخته مذکور، چهار سطح ارزیابی اثربخشی مدل کرک پاتریک در راستای پایش، گزارش دهی و تطبیق یافته ها برای بهینه کردن اثر برنامه و نتایج پایدار سازمانی به کار گرفته می شوند.

ارزیابی آمیخته هدفگرا بوده و بر پایه اطلاعاتی که برای اتخاذ تصمیمات مناسب و کاربردی آموزش لازمند بنا نهاده می شود و داده های لازم برای ذینفعان را به منظور سرمایه گذاری روی آن و مورد اعتماد واقع شدن آن فراهم می کند.

آموزش اثربخش در راستای هدف

ارزیابی آمیخته سپس به صورت آگاهانه اطمینان می بخشد که این موارد همگی در جهت هدف هستند. این متد پیش نیاز برای آموزش است ولی برای آن کافی نیست. ضمناً می توان در طول اجرای برنامه برای ارزیابی آمیخته و چندهدفی، برنامه ریزی کرد.

بدین منظور با این پرسش آغاز کنید که “چه ارزیابی ای باید برقرار باشد؟”

ارزیابی اثربخشی آموزش

ممکن است بخواهید که برنامه های آموزشی و پشتیبانی عملکردی پس از آموزش (Post Train­ing Per­for­mance Sup­port) و یا یادگیری و عملکرد را تقویت کنید و یا اینکه ارزش برنامه را به ذینفعان نشان دهید.

این موارد و سایر گزینه های ممکن را مورد ملاحظه قرار داده، سپس به صورت سنجیده نحوه انتخاب، دسته بندی، تجزیه و تحلیل ، استفاده و گزارش دهی داده های کمی و کیفی مورد نظر را انتخاب نمایید.

مطمئن شوید که از منابع ارزیابی اثربخشی آموزش، تنها در سطوح یک و دو استفاده نمی کنید.

مطالب و یادداشت های مرتبط:

دانلود کلیپ اثربخشی آموزش

اثربخشی آموزش: مدل کرک پاتریک

سطح سوم آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

وبلاگ منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است