ویرایش محتوا

گام های اصلاح جبران خدمت

اصلاح جبران خدمت یکی از خدمات اصلی آموزشی و مشاوره موضوع فعالیت رایان راهبرد است. اطلاعات بیشتر درخصوص دوره کارگاهی جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ را در لینک زیر مطالعه نمایید:

لینک دوره آموزشی جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ

توضیح هر کدام از مراحل:

 ۱– برنامه ریزی

اصلاح جبران خدمت

  • ۱‑۱ تدوین برنامه زیربنایی بهبود جبران خدمت و اهداف مورد نظر از برنامه به همراه توافق روی تاریخ و حدود بودجه
  • ۱‑۲ مشخص کردن دایره تسری برنامه جبران خدمت و نیز افرادی که مشمول این برنامه نخواهند بود
  • ۱‑۳ توسعه فلسفه جبران خدمت Pay Phi­los­o­phy شامل اطلاعات حیاتی ذیل:
  • موارد مهم و حیاتی از نظر شرکت که آمادگی اختصاص بودجه در این موارد وجود دارد
  • مشخص کردن رقبا و مبنای مقایسه در بازار کار
  • تعریف موقعیت مناسب و هدف در بین رقبا / بازار کار Lead / Lag
  • نسبت و رویکرد شرکت در برابر حداقلهای قانونی به همراه موقعیتهایی که حرکت فراتر از قانون توصیه می شود
  • عواملی که باید به طور مداوم پایش شده و روی وزن هر یک از آنها در پرداخت نهایی توافق شود
  • اندازه و نسبت پرداخت نقدی و میزان مزایای غیر نقدی و عوامل غیر محسوس
  • نرم افزارها و بسترهای تکنولوژی اطلاعات لازم
  • ملاحظاتی که در ارزیابی ها و اندازه گیری ها باید رعایت شود
  • ۱‑۴ صحه گذاری فلسفه جبران خدمت توسط مدیریت ارشد و هیأت مدیره
  • ۱‑۵ سیاستگذاری تعامل با نهادهای قانونی و گروههای صنفی رسمی و غیررسمی

اصلاح جبران خدمت

اصلاح جبران خدمت
اصلاح جبران خدمت شامل مراحلی است که بایستی در مدیریت منابع انسانی برنامه ریزی شوند. هی گروپ یکی از معتبرترین روش های دنیا برای برنامه ریزی اصلاح جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی است.

 ۲– طراحی سیستم جبران خدمت

  • تعیین و پیشنهاد روش اجرایی و نظام جبران خدمت
  • تشکیل ترکیب و حیطه عمل و سطح اختیارات کمیته جبران خدمت متشکل از مدیران ارشد شرکت
  • تعیین بازه مورد نظر برای انعطاف مزدی و میزان دخالت متغیر عملکرد در پرداخت کارکنان Nar­row / Broad Banding
  • تصمیم گیری در خصوص گزینه های پاداشهای موردی و جایزه ای و سهم آنها در بسته جبران خدمت

اصلاح جبران خدمت

اصلاح جبران خدمت

 ۳– فراهم نمودن الزامات و زیرساختهای سیستم جبران خدمت

  • تصریح در نحوه برآورد سطح عملکرد و میزان تأثیر سطوح مختلف عملکردی در پرداخت
  • به روز نمودن شرح مشاغل و شناسنامه های شغلی و اخذ تاییدیه های لازم به عنوان مبنای اصل جبران خدمت
  • تعیین مراجع تشخیص سطوح شایستگی برای تعیین موقعیت فرد در طیف پرداخت و میزان استحقاق افراد از بسته جبران خدمت
  • ابزارها و زیرساختهای نرم افزاری برای راندن سیستم جبران خدمت به صورت یکپارچه
  • برنامه ریزی آموزش افرادی که در راندن سیستم پس از استقرار نقش خواهند داشت
  • اجرای مراحل مهم فرآیند مدیریت تغییر Change Man­age­ment و برنامه اطلاع رسانی Com­mu­ni­ca­tion Plan

اصلاح جبران خدمت

 ۴– مقدمات اجرایی سیستم جبران خدمت

  • آئین نامه ها و دستورالعملهای ارزیابی مشاغل بر مبنای ترکیب مسئولیتها و شرح مشاغل
  • جستجو و بررسی اطلاعات موجود از بازار کار و بازخوردهای واصله از واحدها
  • تعیین استراتژی ترمیم مزد و دوره زمانی (یکساله، دوساله و بالاتر) و برنامه اجرایی هر کدام
  • پیشنهاد جدول مزد Pay Struc­ture و تصویب در کمیته جبران خدمت/ مدیریت ارشد
  • روش اجرایی محاسبه پرداخت و جبران خدمت و پیشنهاد بسته پیشنهادی بر اساس میزان استحقاق
  • اخذ مصوبه های لازم از سطوح دارای اختیار سازمان

اصلاح جبران خدمت

 ۵– اجرای سیستم جبران خدمت

  • محاسبه بسته جبران خدمت هر فرد و برآورد بودجه نهایی و هزینه های جانبی
  • تفاهم نهایی با نهادهای قانونی و نمایندگان ذینفعان برای دوره انتقالی به دور از ریسکهای عمده و اطمینان پیدا کردن از تصویب
  • به روز نگهداری و پایش و ممیزی جبران خدمت
اصلاح جبران خدمت
اصلاح جبران خدمت

کارگاه آموزش منابع انسانی آموزش جبران خدمت و مزایا با روش هی گروپ
کارگاه آموزش منابع انسانی — آموزش جبران خدمت و مزایا با روش هی گروپ همراه با کار روی داده های تستی

تاریخ برگزاری: ۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

 

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

مطالب و یادداشت های مرتبط با اصلاح جبران خدمت:

دانلود دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت و مزایا در منابع انسانی

اصطلاحات کلیدی در جبران خدمت

اولویتهای نسلی برای جبران خدمت و مزایا

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

شفافیت جبران خدمت

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

2 دیدگاه در مورد “گام های اصلاح جبران خدمت

  1. با سلام و تشکر از انتشار این مطلب
    لطفاً در خصوص زمان برگزاری دوره جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ اطلاع رسانی فرمایید. با تشکر

    1. با سلام
      دوره آموزشی کارگاهی جبران خدمت به روش هی گروپ هر فصلی یک بار به طور معمول اجرا می شود. جهت اطلاع از تاریخ دقیق در فصل جاری، پیامی به شماره واتساپ ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ ارسال نمایید.
      در این دوره، تمرین های عملی با نرم افزار اکسل نیز انجام می شود تا شرکت کنندگان توانایی طراحی سیستم جبران خدمت را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است