ویرایش محتوا

زود بازنشسته شویم یا دیر؟

بازنشستگی

این سوال احتمالاً برای بسیاری از ما یکی از موضوعاتی است که

از شروع استخدام و یا عضویت در صندوق بازنشستگی به آن فکر کرده ایم.

زود بازنشسته شویم یا دیر؟

بازنشستگی : از یکسو بسیار تمایل داریم که زودتر بازنشسته شویم. تا بتوانیم مدت بیشتری و تا زمانی که انرژی داریم، از این فراغت استفاده کنیم. از سوی دیگر هم هر چه زودتر بازنشسته شویم، ذخیره­ مان کمتر خواهد بود. چه این منابع از صندوقی که در آن عضو هستیم تأمین شود. و چه از ذخایر موجودمان که ناشی از تفاضل درآمد و هزینه مان در دوره ی کاری است.

زمان مناسب بازنشستگی

نتایج یک تحقیق که در دهه ۱۹۸۰ توسط – دکتر افرم چنگ Ephrem Cheng و همکارانش انجام شده شاید یک انگیزاننده برای تصمیم گیری بهتر باشد. نتایجی که همبستگی منفی بین سن بازنشسته شدن و امید به زندگی را نشان می دهد. بدین ترتیب که

با افزایش سن بازنشسته شدن، سالهای عمر پس از آن کاهش می یابند.

طبق این تحقیق کسی که تا حداکثر ممکن کار کند، به احتمال زیاد، مدت زمان زیادی پس از آن زنده نخواهد بود. در حال حاضر در بسیاری از کشورها این سن ۶۵ سال تعیین شده است. و بدین ترتیب نمی تواند از مزایای بازنشستگی و اندوخته ­اش استفاده کند.

این نمودار سن بازنشستگی و عمر را در  جامعه مورد مطالعه که شامل کارکنان بوئینگ بوده نشان می دهد. اگر افراد در سن ۵۰ سالگی بازنشسته می شدند به طور متوسط تا سن ۸۶ سالگی عمر می­ کردند.  پس از آن سن، با افزایش سن بازنشستگی، از عمر این افراد کاسته می ­شد. تا جایی که اگر در سن ۶۵ سالگی بازنشسته شوند، تنها یک سال و اندی پس از آن زنده می ماندند.

بازنشستگی

هر چند برای تعمیم این ادعا، تحقیقات دقیق تر و تکمیلی مورد نیاز بوده و نتایج این تحقیق که به مطالعه ی بوئینگ معروف شده، مورد مناقشه ی بسیار قرار گرفته است. اما همین حد هم نشان دهنده ی اهمیت انتخاب سن بازنشستگی است. این سن برای شرکتهای بیمه گر و صندوقهای بازنشستگی که برای پرداخت مقرری بازنشستگی برنامه ­ریزی می­ کنند مهم است. از سوی دیگر برای بیمه شدگان که می خواهند زمان مناسب برای بازنشستگی شان را انتخاب کنند، مهم و تعیین کننده است.

بازنشستگی

زمان 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است