اطلاعرسانی مزایا به کارکنان
مؤثرترین راه برای اطلاع رسانی جزئیات و واقعیات مزایای سازمان، آموزش تک تک افراد است.
پژوهشی که به تازگی انجام گردیده است، مشخص نمود نزدیک به نیمی از کارکنانی که به مزایای شرکتشان نمره الف یا ب دادهبودند، اظهار داشتند نشستهای یکبهیک تاکتیک مؤثری بودهاست.
در مقایسه، تنها ۳۸ درصد کارکنان گفتند که عدالت مفید بودهاست.
بر اساس یافتههای وینستون بنفیتس — یک ارائهدهنده غیرانتفاعی برنامههای رفاهیات — در حالی که چشمانداز نشستهای یکبهیک میتواند برای کارشناسان منابعانسانی و جبران خدمت تأثیرگذار قلمداد شود، درنظرداشتن سه نکته میتواند به اجرای روان این فرآیند کمک کند. این نکات عبارتند از:
۱- منابع صحیح را فراهم نمایید
هنگامی که در حال ارائه مطلب در خصوص امور رفاهی سازمان به صورت عمومی هستید، منابع را به حضار تحویل می دهید تا به آنها نگاهی انداخته و طوری که مناسب می دانند از آن استفاده کنند.
ولی در جلسات فردی، کارشناسان جبرانخدمت مجبورند که برای متناسبسازی آن منابع بهطوریکه یک کارمند تقاضا میکند آماده شوند.
۲- به واسطهها نیز نگاهی داشته باشید
در بسیاری از موارد واسطههای جبران خدمت و مزایا [افراد تأثیرگذار مابین کارگر و کارفرما] دوست دارند که وارد جلسات یکبهیک شوند و شرکت ها باید از این فرصت هر زمان که امکانپذیر باشد، استفاده کنند.
کارکنان اگر بدانند که یک فرد آگاه به منابع انسانی یا جبرانخدمت از خودشان آنجا حضور دارد، احساس راحتی میکنند و تخصص یک واسطه میتواند درک کارکنان را بهبود بخشد.
۳- زمان مناسبی را تخصیص دهید
نکته جلسات مذکور این است که به کارکنان، تمام زمانی را که برای درک گزینههای پیشرو و تصمیمگیری مطلعانه نیاز دارند، ارائه کنید.
هجوم به سمت کارکنان از طریق این جلسات مطمئناً باعث هموار شدن آبشار آموزش تکبهتک خواهد شد.
ترجمه: رایان راهبرد چابک
منبع:
مطالب و یادداشت های مرتبط:
دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت در منابع انسانی
حقوق و دستمزد در سازمانهای عمومی و دولتی
اولویت های نسلی برای جبران خدمت
گزارش جبران خدمت در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale
مطالب و مقالات مشابه:
- گزارش جبران خدمت و مزایا و سنجش بازار کار در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale
- دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت و مزایا در منابع انسانی
- برنامه اطلاع رسانی در جبران خدمت
- انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت
- اولویت های نسلی برای جبران خدمت و مزایا
- چهار نکته برای وقتی که از تریبون صحبت می کنید
- طراحی و ساختار ارتباطات سازمان
- توصیه هایی برای اصلاح سیستم جبران خدمت
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.