تحلیل بازار کار در جبران خدمت به روش هی گروپ
بر اساس مدل هی گروپ در جبران خدمت، سازمان ها حداقل در دو بازار متفاوت شامل بازار استعدادها و بازار فروش محصول/ خدمت با هم رقابت می کنند.
برای فعالیت موفق در بازار کار نیاز به تحلیل بازار و شناخت کافی از آن وجود دارد. هر دوی این بازارها در ارزیابی و تحلیل بازار و رقابت پذیری سازمان و جبران خدمات باید در نظر گرفته شوند.
۱. تحلیل بازار کار استعدادها
رابطه بین جبران خدماتی که توسط سازمان پیشنهاد می شود و سازمان های دیگری که برای اکتساب همان فرد رقابت می کنند، به روشنی بر توان سازمان برای جلب و نگهداری افرادی که می خواهد تأثیر می گذارد.
۲. تحلیل بازار فروش محصول/ خدمت
جبران خدمات نشانگر بخش عمده ای از هزینه های اغلب سازمانهاست. اگر سازمانی بسیار بیشتر از رقبای محصولاتش به آن اختصاص دهد، احتمالن هزینه های پرسنلی اش را بالا می برد و بدین ترتیب خود را در ارائه قیمت رقابتی و سود ناتوان می کند؛ مگر اینکه این امر با بهره وری بالاتر نیز همراه شود.
مدل هِی گروپ در ایران توسط رایان راهبرد چابک ارائه می شود.
مطالب و یادداشت های مرتبط:
قیمت در بازار کار؛ بسته جبران خدمات
بازاریابی استخدام؛ برترین مزیت رقابتی سازمانهای پیشرو
گفتارهایی در شفافیت جبران خدمات
گزارش بانک جهانی در مورد بازارکار ایران
گزارش بازارسنجی بازارکار ایران ISURVEY
مطالب و مقالات مشابه:
- گزارش جبران خدمت و مزایا و سنجش بازار کار در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Payscale
- اولین بازارسنجی گسترده بازار کار
- افزایش مزد اعلامی وزارت کار در سال ۱۳۹۳
- مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل
- قیمت در بازار کار؛ بسته جبران خدمت
- نقاط قوت هی گروپ در سیستم یکپارچه مدیریت منابع انسانی و مقایسه اجمالی
- کارگاه های آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک
- سنجش صدای کارکنان ؛ انعطاف پذیری مهمترین خواسته ی کارکنان از کارفرمایان
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.