تغییر را به صورت کارآ مدیریت کنید (گزارش سمینار ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ SHRM)

سحنرانی دکتر سارا رینز در کنفرانس ۲۰۱۲ SHRM: دکتر سارا رینز[i] و پروفسور جان اف. مورای[ii]، پروفسور سازمان و مدیریت در دانشکده کسب و کار لواز تیپی[iii] در کنفرانس دانشجویی SHRM که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ برگزار شد، خطاب به شرکت کنندگان گفتند «که کارشناس های منابع انسانی باید سفیران مدیریت تغییر باشند»

رینز دبیر همایش و برنده جایزه تحقیقات منابع انسانی میشل لوزی SHRM گفت که مدیریت تغییر یک عامل کلیدی برای منابع انسانی است تا اثر فوق العاده ای در سازمان گذارد. او گفت: «وقتی که در رشته اصول منابع انسانی کارشناسی ارشد گرفتید، تواناییتان در رهبری تغییر سازمانی تنها چیز بسیار مهمی از شایستگی ها است که می توانید آن را بهبود دهید.»

رینز به خاطر تحقیقات پیشگامانه اش در زمینه استخدام کارکنان، در بین محققان منابع انسانی و دانشگاهیان مدیریت منابع انسانی به خوبی شناخته شده و مورد تأیید است.

روز سه شنبه او از دانشجویان حاضر در کنفرانس خواست که بیش از تنها تمام کردن دوره تحصیلیشان برای به دست آوردن یک جای پا در حرفه منابع انسانی، به این موضوع بیندیشند. او گفت که همه شما در مورد نشستن دور میز استراتژی شنیده اید. این خیلی عالیست اما پشت سر آن سطحی از تخصص منابع انسانی به مرکزیت اجرا قرار دارد. اگر نتوانید آن را اجرا کنید، حتی بهترین استراتژی در کل دنیا نمی تواند کاری برای یک سازمان انجام دهد.

او به حضار گفت: «تغییر عامل شماره یک در ذهن مدیران ارشدتان است؛ توانایی شما در کمک به مدیریت تغییر مهمترین شایستگی شما و تعیین کننده طرز تفکرات در مورد شما به عنوان یک مدیر منابع انسانی است.»

رینز تصدیق کرد که تغییر در بسیاری از سازمانها یک «نقطه دردناک» است، ولی اضافه کرد که افراد مسائل منابع انسانی را وقتی که در زمینه تغییر صحبت می شود، جدی تر می بینند. و در این فرآیند، متخصصان منابع انسانی از توسعه فردی و پیشرفت در کارراهه شغلی برخوردار می شوند.

رینز گفت که در مطالعه و آموزش تغییر، «استیلا و ویران سازی» که توسط نوآوری های شکاننده قوی ایجاد می شود را تشخیص داده است. به عنوان نمونه اتوموبیل سازان آمریکایی که توسط شرکتهای خارجی که خودرو کوچک می ساختند آسیب دیدند و ایمیل و شبکه های اجتماعی، به سرویس پست ایالات متحده ضربه زدند.

احساسات و به طور مشخص، احساسات مثبت اگر منابع انسانی بتواند پیامی احساسی که افراد را برانگیزاند تولید کند، می تواند موجب تسهیل تغییر شود. یک چشم انداز امیدوارکننده می تواند به درک تغییر کمک کند، البته نه موقعی که فقط اهداف مالی در بر گرفته شده اند.

او می گوید که کارشناسان منابع انسانی باید کارکنان را توانمند کنند. اغلب تبدیل موانع به همکاری یک چالش است. همچنین مشاهده کرد که کارمندان منابع انسانی نباید تنها چابک باشند، بلکه باید «زیرک» هم باشند.

او با نصیحت به کارشناسان منابع انسانی مبنی بر استفاده از شعار بُی اسکات[iv]: «اگر شما درگیر مدیریت تغییر شده اید، احتمال بسیار وجود داردکه برای هر چیزی آماده باشید»، صحبتهایش را به پایان برد.

ترجمه: مشاوران منابع انسانی رایان راهبرد چابک


[i] Sara Rynes, Ph.D.

[ii] John F. Murray

[iii] Iowa’s Tippie College of Business

[iv] Boy Scout

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top