ویرایش محتوا

چند پرسش برای یافتن رهبران آینده

رهبران آینده مشاوره منابع انسانی

بیبی بومر ها به بازنشستگی رسیده اند. و بدین ترتیب بسیاری از شرکت ها را با سمت های خالی در بالای هرم سازمان تنها می گذارند. بدین ترتیب پرورش رهبران آینده یک دغدغه و حتا ریسک برای صاحبان کسب و کارها شده است.

بیبی بومر ها (Baby Boomers) افرادی هستند که در بین سال های ۱۹۴۶ و ۱۹۶۴ در موقعیت انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمدند. مسأله این است که چه کسی باید سمت های خالی ناشی از خروج این نسل افراد از بازار کار را پر کند؟ دنبال چه کیفیت هایی باید باشیم؟ و رهبران آینده کیستند؟

رهبران فردا شبیه رهبران امروز نخواهند بود. رهبران آینده به مهارت های جدید و متفاوتی برای عمل در دنیای جهانی شده و غیر متمرکز نیاز خواهند داشت.

تحقیقات جدیدی که توسط هِی گروپ (Hay­group) انجام شده، نشان می دهد که این تغییر در رهبری، هم اکنون در حال اتفاق افتادن است. در آزمونی از ۴۵۰۰ رهبر در بیش از ۳۰۰ سازمان در سراسر دنیا، کیفیت های رهبری مشخص شد. برخی از کیفیت های رهبری بیش از همه نیاز به توسعه دارند که باید با آموزش منابع انسانی پیگیرانه دست یافته شوند. خودآگاهی احساسی، مربی گری (Coach­ing) و پیش کسوتی (Men­tor­ship) و رهبری الهام بخش کیفیت هایی هستند که در ساختارهای سازمانی مسطح و مدرن تر به آنها بها داده شده است. 

حال پرسش این است: چگونه تصمیم می گیرید که از بین کارکنان فعلی تان چه کسی را نگه دارید. و چه کسی پتانسیل توسعه و پرورش یافتن برای اینکه یه یکی از رهبران آینده تبدیل شود را داراست؟

مدیریت و آموزش منابع انسانی برای رهبران آینده

چند شایستگی اساسی وجود دارد که سازمان ها بایستی در جستجوی آن بوده و میزان وجودش را در رهبران بالقوه اندازه گیری کنند. تحقیقات جدید پیشنهاد می کنند که بزرگترین نشانگر برای رهبران بالقوه توانایی مدیریت خود و درک اطرافیان است که هوش احساسی خوانده می شود.

بسیار بیش از آنچه که تحت عنوان مهارت های نرم ارزش گذاری می شود، هوش احساسی یکی از عوامل مهم در یک کارمند عالی با توانایی های بالقوه رهبری است.

کارمندی با سطح هوش هیجانی بالا توانایی منحصر به فردی برای نشان دادن خودآگاهی و میل به یادگیری، مدیریت دیگران مخصوصاً در شرایط پر چالش و ساختن روابط قوی و قابل اعتماد با دیگران دارد.

ریک لَش فاینانشال پست

منبع: www.financialpost.com

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

ویژگی های رهبران بالقوه

پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

مهم ترین چالش های منابع انسانی از دید فعالین این حیطه

برآورد آینده رهبری نیروی کار

سیگنال ها و نویزها؛ شایستگی مهم مدیران

شاخصهای سنجش مدیران؛ هی گروپ

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است