ویرایش محتوا

سیگنال ها و نویزها؛ شایستگی مهم مدیران

شایستگی نشانه ها برای مدیران

سیگنال ها و نویزها؛ شایستگی مهم مدیران:

شایستگی : روندها و تحولات فراگیر همیشه از جایی شروع می شوند، هرچند اگر در مراحل آغازین برای همگان آشکار نباشند.

شایستگی ، نشانه، نویز، سیگنال
شایستگی

سیگنال، نویز، نشانه شایستگی: اواخر زمستان را به یاد آورید که نمونه ای بارز از تحولات پیش رو است. اهمیت تشخیص آن را درختان میوه ای به خوبی می دانند که با گرمای زودهنگام و گذرای زمستانی از خواب بیدار شده و شکوفه هایشان را هم باز کرده اند؛ ولی با اولین سرمای پس از آن غافل گیر شده و در کشاکش سرمای پایانی چله ی زمستان تمام انتظار خود را بیهوده و انرژی صرف شده را هدر رفته می بینند. درختان پربار اما گول گرمای گمراه کننده و زودهنگام را نمی خورند تا نشانه های واقعی از بهار طبیعت آشکار شود.

شایستگی ، نشانه، نویز، سیگنال
شایستگی

همان گونه که امواج رادیویی مفهوم ارتباط را و شبکه های اجتماعی درک از رسانه را تغییر دادند و در پس آن دیگر نه تلگراف برای ارسال پیام استفاده می¬شود و نه تلویزیون و رادیوی تک گو، شکل دهنده ی افکار عمومی است، تغییرات فراگیر نیز پس از مدتی که به کارگیری شان آسان شده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه شود و نیازهای بیشتری را رفع کند، تبدیل به نرمال جدید می شوند که تنها می توان با آن همراه شد. بدین ترتیب می توان فهمید که عمر محصولات و خدمات قدیمی به سر آمده است.

شایستگی مدیران در تشخیص نشانه و سیگنال و شناخت نویز

اما چه چیزی باعث می شود که برخی از سازمان ها به سرعت بر روی محصولات جدید سرمایه گذاری کنند، در حالی که سایرین از کنار این نشانه ها می گذرند و همچنان انتظار بهره مندی از منافع محصولات قدیمی دارند؟
مدیران و کسب و کارهایی که توانی از جنس متفاوت دارند، به موقع رویکرد قدیمی را رها کرده و محصولاتی برای آینده ارائه می کنند.

این جنس از تغییرات، با بروز نشانه ها و سیگنال هایی همراه هستند که تنها آگاهانی با شم تشخیص این سیگنال ها آن را در انبوه داده های پراکنده و گمراه کننده درک می کنند و بر اساس آن برای کسب و کار برنامه ریزی می کنند.

مدیران و متخصصانی که نشانه های اولیه را تشخیص می دهند و توان تفکیک آنها را با نویزها و صداهای پراکنده و پرمدعا داشته باشند، خواهند توانست منابع محدود در دسترس را در راهی سرمایه گذاری کنند که در پس آن تحول و تغییری تعیین کننده در جریان باشد.

شایستگی ، نشانه، نویز، سیگنال
شایستگی

مدیر نوآوری که بتواند اولین سیگنال ها را به خوبی بشناسد و آن را از پارازیت ها و نویزها تفکیک کند، برای کسب و کار ارزشمند است. در سوی دیگر اگر با بمباران داده ها و اطلاعات گمراه شود، توان انجام امور جاری و تکراری را هم از دست خواهد داد.
از منابع انسانی حرفه ای انتظار می رود استعدادها و توان بالقوه ای که امکان تشخیص و تفکیک سیگنال ها و نشانه ها را از پارازیت ها و نویزها داشته باشد، شناسایی و جذب کند و نیز این توانایی ها را در افراد سازمان پرورش دهد.

مطالب مرتبط با شایستگی مدیران

شکاف در شایستگی های میانی

بهبود و توسعه کیفی شایستگی‌ها

مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

شایستگی های منابع انسانی

منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است