یک تجربه: صدای کارکنان
شاهد بودن یک تجربه مؤثر از شنیدن صدای کارکنان دلگرم کننده بود.
صدای کارکنان : زمانی که برای مشاوره به یکی از شرکتهای پتروشیمی جنوب کشور رفته بودم.
معمولا بسیاری از کارکنان در سطوح مختلف این دسته از شرکتها اهل شهرهای دوردست هستند. که برای کار به این مناطق می روند.
در این موارد برنامه های کاری فشرده و یک دوره استراحت (که طرح اقماری نامیده می شود) یک روش معمول است.
اما برخی از کارکنان سطوح پایین هرم شرکتها از این فرصت و تسهیلات همراه آن کمتر برخوردار می شوند.
راننده همراهم نقل می کرد که عموما از مدیریت منابع انسانی فعلی بسیار راضی هستند و ماندنش در شرکت همین که صدای کارکنان را می شنود پذیرفته شده است. حتی اگر کار خاصی هم نکند! هرچند که در مدت حضورش تغییرات بسیاری در شیوه های شرکت به وجود آورده؛ و این چیزی بود که به وضوح دیده می شد.
یکی از علتهای برتری مدیر فعلی، توجهش به دغدغه های پرسنل سطوح مختلف بود. همان چیزی که در مدیریت منابع انسانی با اصطلاح صدای کارکنان شناخته می شود. در این توجه و صحبتها بسیاری از راه حلها (که اجرای بسیاری از آنها هزینه ای برای شرکت ندارند) کشف و جاری می شوند.
مدیر منابع انسانی قبلی در برابر درخواست مرخصی کارکنان برای سرزدن به خانواده در شهری دور را نکوهش کرده و با مثالهایی از تجربه جوانیش سعی در منصرف کردن متقاضی می کرد.
او صدای کارکنان را حتی تا زمانی که زندگیشان در حال فروپاشی بود را نمی شنید !
او صدای کارکنان را حتی تا زمانی که زندگیشان در حال فروپاشی بود را نمی شنید.….
پژوهش و سنجش دیدگاه های کارکنان
مطالب و مقالات مشابه:
- سنجش صدای کارکنان ؛ انعطاف پذیری مهمترین خواسته ی کارکنان از کارفرمایان
- سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان
- ابزار خط زندگی (Lifeline)
- گفتارهایی در شفافیت جبران خدمت
- طراحی و ساختار ارتباطات سازمان
- روش هی گروپ در شرکت نفت
- چند شاخص عملکرد بسیار مهم مدیریت منابع انسانی
- نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.