مدیریت عملکرد دورکاری :
یکی از بزرگترین چالش های مدیران و رهبران کسب و کارها
مواجه شدن با نحوه ی تمرکز، انگیزش و توانمندسازی منابع انسانی برای انجام کارهای حیاتی کسب و کار است.
این دقیقاً همان کارکرد مدیریت عملکرد است. (مدیریت عملکرد دورکاری)
اما اجرای مدیریت عملکرد در سازمان، علاوه بر مشکلات سابق و حالت معمول، با چالش های بیشتری در دوران شیوع کرونا و دورکاری همراه است.
مسائل و مشکلات و چالش هایی که مدیران و کارکنان درخصوص مدیریت عملکرد دارند، در سازمان های مختلف تقریباً شبیه به هم است.
در این یادداشت به این دو دسته از چالش ها پرداخته می شود. (مدیریت عملکرد دورکاری)
- مدیریت عملکرد دورکاری
چالش های مدیران در مدیریت عملکرد دورکاری
تمرکز: روشن کردن آنچه که واقعاً در حال حاضر مهم است و آنچه که در انتظار است. منابع انسانی
تخصیص کارها: مدیریت تغییر تقاضا برای محصولات و خدمات، کاهش ظرفیت نیروی انسانی و محدودیت های دورکاری و کار از راه دور.
توازن: دستیابی به ترکیب مناسبی از نقش های اجرایی و رهبری (مثلاً نقش های بازیگر – مربی).
چالش های کارکنان و منابع انسانی در مدیریت عملکرد و دورکاری
ناامنی شغلی: داشتن کارهای بسیار زیاد یا بسیار کم و محدودیت ظرفیت با توجه به کار از راه دور و مسئولیت های موجود در خانواده.
اضطراب: درخصوص قبول کردن ریسک ها، انجام کارهای جدید، متمرکز شدن روی اهدافی که ممکن است گاهی مرتبط با کار نباشند و استرس های خارج از کار
ناواضح بودن: عدم اطمینان درخصوص ارتباط بین تلاش، عملکرد و پاداش های نقدی و مالی.
دورکاری کرونا
مطالب و یادداشت های مرتبط با مدیریت عملکرد در دورکاری و کرونا.
مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)
مصاحبه با دیو اولریش – منابع انسانی، رهبران و کرونا
واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری
دوره مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی
مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی
مطالب و مقالات مشابه:
- مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)
- بهبود مدیریت عملکرد
- واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری
- مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور
- انتظارات و ساز و کار مدیریت عملکرد کارکنان
- ۹ فعالیت اساسی برای مدیریت مؤثر دورکاری
- مدیریت و ارزیابی عملکرد؛ ابزار روزآمد پیشبرد اهداف سازمان
- یک سمت نوبنیاد: مدیر ارشد اتصال اجتماعی
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.