ویرایش محتوا

نکاتی درباره مذاکره با مدیر در مورد افزایش حقوق و دستمزد و ارتقا

مذاکره و توافق حقوق و دستمزد منابع انسانی و روابط کار و صنعتی

یکی از ابهاماتی که متخصصان در شرایط فعلی اقتصادی دارند، این است که زمان مناسب برای درخواست افزایش حقوق و دستمزد و ارتقا کی است.

آیا اصلاً به صلاح است که افزایش حقوق و دستمزد را درخواست کنیم؟ یا آن را به تصمیم شرکت واگذاریم؟ البته که این درخواست حق هر کارمندی است؛ ولی همه ترجیح می‌دهند که زمانی این درخواست را ارائه دهند که احتمال پذیرش بالا باشد.

برای اینکه درخواست افزایش حقوق اثر کند، بهتر است قبل از آن چند کار انجام دهید و به موضوعاتی فکر کرده و زمینه را برای پذیرش آماده کنید:

- سطح عملکرد خودتان را برآورد کنید. یعنی کارهایی که از شما خواسته شده و نتایجی که ارائه داده‌اید را مقایسه کنید.  اگر می‌توان از این مقایسه، عملکرد خوب را برداشتکرد،  اکنون زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق و ارتقا است.

- زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. اگر این روزها شرکت در فروش  به مشکل برخورده یا از نظر منابع مالی در تنگنا است، درخواست تان را کمی عقب بیندازید. همچنین اگر رئیس شما این روزها سرش شلوغ است یا در شرایط خوبی نیست.

در عوض اگر پروژه یا کاری را به تازگی تمام کرده‌اید که خوشایند مدیران بوده، در بیان این درخواست افزایش حقوق و دستمزد درنگ نکنید.

مذاکره حقوق و دستمزد منابع انسانی
مذاکره حقوق و دستمزد بخش مهمی از فعایت ها و مهارت های لازم برای مدیریت منابع انسانی است

- پیامی که می‌خواهید بفرستید را حتماً زیر و رو کنید. بهتر است نگاهی هم به اطلاعات بازار کار بیندازید. ببینید که حقوق معمول برای تخصصی که دارید چقدر است؟ از این اطلاعات در مذاکره‌تان استفاده کنید.

- از مدیرتان برای صحبت در این خصوص وقت بگیرید جلسات سرپایی و بدون هماهنگی قبلی ، پر ریسک هستند که می‌توانند موضوع به این مهمی را قربانی کنند. بهتر است این مذاکره رودر رو باشد.

- جلسه و صحبتتان حتماً محرمانه و خصوصی باشد. صحبت‌های مدیرتان را با دقت گوش کنید. شاید دلیل مهمی دارد که باید به آن توجه کنید و پس از درک، در صورت لزوم در مورد آن صحبت کنید. به یاد داشته باشید که خودتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید. نیاز نیست حتماً در آن جلسه روی چیزی توافق کنید. اگر نیاز به فکر کردن یا بررسی بیشتر پیشنهاد دارید، درخواست مهلت کنید و بر روی جلسه‌ای دیگر توافق کنید.

- پس از جلسه حتماً موارد مهم را یادداشت کنید.  بعد از مدتی —  شاید حدود یک هفته مناسب باشد —   نتیجه را از مدیرتان پیگیری کنید. از او بابت زمانی که برای بررسی این موضوع گذاشته است تشکر کنید. اگر نتیجه مثبت بود، چه خوب و اگر نه، می توانید در مورد جلسه ای دیگر فکر کنید. اگر شرایط بازار کار مناسب است و در مورد توانایی ها و عملکردتان تردید ندارید، آن وقت زمان جستجوی شغل جدید فرا رسیده است.

یادداشت ها و مطالب مرتبط:

ادامه کار یا تغییر شغل و استخدام در سازمان دیگر

گزارش برزین در موضوع عدالت در جبران خدمت

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

جایگاه تقدیر و تشکر در جبران خدمت منابع انسانی

کانال آپارات رایان راهبرد

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است