ویرایش محتوا

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

بر کسی پوشیده نیست که به دلیل حضور کاندیداها در فضای کسب استعدادها (Tal­ent acqui­si­tion)، شرکتها در حال رقابت برای جلب و به دست آوردن بهترین استعدادها و نگهداشت آنها هستند که این خود آتش جنگ استعدادها را شعله ورتر می کند.

این جنگ آثاری بر دستمزد دارد ! جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها ؟!

در این وضعیت تحقیقات نشان می دهد که شرکتها بیش از آنچه که پیش بینی می شد، در گیر و دار این جنگ خواهند بود. جنگی که یکی از نتایج کمبود شایستگی هاست.

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

اما از سوی دیگر، یکی از مهمترین راه حلها برای این کمبود:

 نگاه به داخل سازمان و یافتن استعدادهای داخلی است.

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

تعیین کنید که آیا سازمانتان از کارکنانی برخوردار است که بتوانند سمتهای مهم را بر عهده گیرند؟

استخدام از داخل می تواند نشان دهنده تجربه شما در صنعت مورد فعالیت باشد و نیز نشانه ای از این واقعیت باشد که سازمانتان نیاز دارد رقابتی بماند.

شواهد دیگری نیز وجود دارد که توجه را بر می انگیزند. 

به طور متوسط استخدام شدگان از بیرون سازمان پرداخت بیشتری را طلب می کنند؛  (افزایش دستمزدها)

به طوریکه دستمزد استخدام شدگان از خارج سازمان معمولن ۱۸% بالاتر از ارتقا یافتگان داخلی در همان سمتها است. 

ضمن اینکه در دوسال اول خدمتشان در شغل مورد نظر از دیدگاه عملکردی نسبت به دیگران ضعیفتر بوده و نمره های عملکرد پایینتری می گیرند.

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

سازمانهای موفق قوت استخدام از داخل را درک کرده اند!

بر اساس تحقیقی که توسط گروه آبردین (Aberdeen Group) انجام شده، این دسته از شرکتها نسبت به سازمانهای دیگر ۱۰ درصد بیشتر احتمال دارد که از داخل استخدام کنند (سمتهای بلاتصدی را از طریق ارتقا افراد موجود پر کنند).

در این راستا می توان :

مدلها و شناسنامه های شایستگی (Com­pe­ten­cy Pro­file) مربوط به جانشینی را ایجاد کرده تا افراد دارای عملکرد بالا و توانمند شناسایی شوند

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

بدین ترتیب خزانه ای ارزشمند از کارکنان داخلی با راهکارهای روانه سازی (On Board­ing) مربوط به برنامه جانشینی خلق کنید که استخدام شدگان جدید را از ابتدای ورود دلبسته به سازمان کند.

کارکنان جدید را در مسیر موفقیت با برنامه ای ۹۰ روزه قرار دهید که سطح انتظارات از آنها را مشخص می کند.

جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

در کنار این راه حل اساسی، به موارد ذیل نیز توجه داشته باشید:

  • قوت و ضعف سیستم کسب استعدادهایتان را بسنجید.
  • افراد منفعل که شغل بالاتری را می خواهند ولی آن را جستجو نمی کنند را متقاعد به تلاش کنید.
  • با فعالیت منظم و بیشتر در شبکه های اجتماعی، سازمانتان را در معرض دید قرار دهید.
  • کارکنان را به طور مداوم دلبسته به سازمان کنید که این کار برای تقویت خطوط ارتقای شغلی لازم است.
  • از موبایل هم برای یافتن کاندیداهای امروزی شغل استفاده کنید که روشهای جستجوی شغل با موبایل و تبلت در دو سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.
  • روی کارورزان سرمایه گذاری کنید.
  • از شبکه های اجتماعی کارکنانتان نیز استفاده کنید. (Employ­ee Referral)

گردآوری و تدوین: مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

جنگ استعدادها و بازیگران A, B, C

شرح وظایف یا شناسنامه شغل؛ کدام مناسب تر است

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است