پاداش جبران خدمت در شرایط سخت اقتصادی
پاداش جبران خدمت : در وضعیت مطلوب اقتصادی، مدیران، کارکنان را با بارانی از مزایای متنوع از قبیل پاداش و جبران خدمت متنوع نظیر کارانه های نقدی، مرخصی، پرداخت حقوق، هدایای دست و دلبازانه با انگیزه می کنند.
اما فشار کنترل هزینه ها، بسیاری از سرپرستان را با یک دو راهی چالشی مواجه می کند:
چگونه می توان بین کنترل هزینه ها و نیاز به این تشویق های متغیر توازن ایجاد کرد و سپس دستاوردهای مهم کارکنان را به نظاره نشست و جشن گرفت؟
برخی از مدیران کلاً تسلیم می شوند.
آنها به این نتیجه می رسند که هیچ پولی برای کارکنان وجود ندارد، به همین دلیل خودشان را از مسئولیت انگیزشی کارکنان مبرا می بینند.
اما این روش، راه مناسبی نیست.
می دانیم که راههایی برای انگیزش کارکنان بدون صرف هزینه گزاف وجود دارد.
در مواقعی که با کمبود منابع مالی مواجه باشیم که نتوان افزایش حقوق گشاده دستانه ای را بر اساس عملکرد کارکنان به تصویب رساند، همچنان می توان از پاداشهای بی هزینه و یا کم هزینه که خلاقانه و خاص هستند و می توانند اطمینان دهند که توان نگهداری کارکنان را دارند، استفاده کرد.
در ادامه به برخی از این دسته پاداشها اشاره می شود:
- نشان دادن تقدیر و تشکر از عملکرد برجسته و پسندیده با علاقه مندی و اشتیاق
- کمک به کارکنان برای حل معمای شغل خود (تبدیل شغل به شغلی معنادار و هدفمند)
- استقبال با شوق از ایده های کارکنان
- قبول میزبانی از تجمعات فوق برنامه و مورد علاقه کارکنان نظیر مسابقات ورزشی، فعالیتهای خیریه و …
- تسهیل به اشتراک گذاری درسهای آموخته شده؛ دعوت از کارشناسان داخلی برای به اشتراک گذاشتن دانش و یافته های خود
- تبدیل جلسات کسالت بار به مسابقاتی پرانرژی نظیر رالی با برجسته کردن داستانهای موفقیت و به اشتراک گذاشتن نمونه های موفق
پاداش جبران خدمت
مطالب و مقالات مشابه:
- چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه
- جبران خدمات انگیزشی و کارانه
- هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش
- مورد کاوی استراتژی جبران خدمت و نگهداشت
- مدیریت انتظارات پاداش در اقتصاد ناپایدار
- نتایج تحقیق هی گروپ: استراتژی پاداش و جبران خدمت استعدادها
- پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی
- استراتژی جبران خدمات و نگهداشت
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.