بسیاری از شرکتهایی که ماندگاری کارکنان را پدیدآورنده ی سطح بالاتری از اثربخشی می دانند، باور دارند
که این سطح بالاتر از کارآمدی از طریق کسب دانش سازمانی و عمیق کردن اطلاعات در خصوص مشتریان و سایر عوامل نهادی ازسوی کارکنان به دست می آیند. (کارراهه و مسیر شغلی)
و بدین سبب ارزشمندند.
به همین مناسبت برنامه ی جامع و عمیقتری در زمینه ی کارراهه و مسیر شغلی کارکنانشان شکل داده و اجرای آن را نیز به دقت پی می گیرند.
کارراهه و مسیر شغلی : در این راستا که Career Reward Approach نامیده می شود، با توجه به تمایل نسلهای جدید به پیشرفت حرفه ای و شغلی، این رویکرد و توجه به کارراهه را به عنوان بخش مهمی از بسته ی جبران خدمت کل در نظر گرفته اند.
به طوریکه این رویکرد به عنوان متدی نوین در ساماندهی و پیشنهاد بسته ی جبران خدمت شناخته شده است. (کارراهه و مسیر شغلی)
در رویکرد پاداشی داشتن به کارراهه شغلی، همه آنچیزهایی که کارکنان، در طول خدمت در شرکت یا سازمان کسب می کنند. را به عنوان اجزای بسته ی جبران خدمت درنظر گرفته و فعالانه برای آنها برنامه ریزی کرده. و در کنار اجزای ملموس جبران خدمت استفاده می کنند.

پیشرفت شغلی، یادگیری و امکان جابجایی، درکنار گزینه ی کارکردن با افراد و مشتریان متفاوت و متنوع که می تواند. ارزشمندترین تجربیات شغلی محسوب شده. و سازندهی بسیاری از شایستگیها و مقدمه ی پیشرفت حرفه ای باشد، در این رویکرد جای می گیرد.
به طور معمول، ممکن است اجزای این بسته ی پاداش در هنگام ورود فرد به شرکت برایش بی معنا باشند. و یا دستکم از قابلیت اطمینان کافی برخوردار نباشند.
در این مواقع مخصوصاً نزد کارجویان کم تجربه تر، مبلغ پرداخت ممکن است دارای اهمیت بسیار بالاتر و غیر قابل ملاحظه ای در تصمیمگیری شغلی شود.
در صورتی که یک شرکت یا سازمان چنین امکاناتی برای کارکنان فراهم آورده. و رویکرد پاداش کارراهه ای داشته باشد، شایسته است. با تکنیکهای مختلف برندسازی کارفرمایی آن را برجسته کند.
روشن است سازمانهایی که از مزیت داشتن این رویکرد به پاداش بهره مندند و به اندازه ی کافی و مطلوب روی آن سرمایه گذاری میکنند، در جنگ استعدادها و افزایش ماندگاری آنها موفقتر خواهند بود.