گوش دادن بدون واکنش

گوش دادن سخت تر از صحبت کردن است. حتی بهترین شنونده ها هم گاهی مجبورند زبانشان را برای جلوگیری از واکنش، مداخله و کمک به کسی که صحبت می کند، گاز بگیرند. [ برای مذاکره موفق ] در اینجا چند راه که از طریق آن می توانید به درستی گوش کنید ذکر می شود.
از آشفتگی پرهیز کنید. این تنها به معنی خاموش کردن گوشی موبایل یا بستن برنامه مرورگر وب نیست. سعی کنید که در مورد چیزی که می خواهید بگویید فکر نکنید. به سادگی انها روی آنچه که فرد مقابل می گوید تمرکز کنید. [ گوش فرا دادن اولویت دارد]
موارد گفته شده را مرور کنید. این کار گاهی احمقانه به نظر می رسد. ولی مرور چیزهایی که گفته شده، به فرد دیگر نشان می دهد که شما دارید گوش می کنید.
سؤالات تفکر آمیز بپرسید. سؤالهای بازی بپرسید که به شما کمک می کنند مسأله را بهتر دیده و به مخاطبتان اجازه می دهد که به مسائلی که برایش مهمند بپردازد.

نکته مدیریتی از مجله مروری بر کسب و کار هاروارد: گوش دادن بدون واکنش

کتاب مجموعه نکات مدیریتی مروری بر کسب و کار هاروارد را می توانید از لینک ذیل تهیه فرمایید:

http://naghoospress.ir/bookview.aspx?bookid=1486648


ترجمه: مراد احمدی پور
www.isurvey.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top