ویرایش محتوا

multi-skilled

شناسنامه شغلی حاصل بررسی و تحلیل عمیق و آنالیز مشاغل

بر اساس مدل هی گروپ

شناسنامه شغل و شرح شغل که گاهی به نام شرح وظایف نیز نامیده می شوند، یکی از مهمترین داده های حاصل از سازماندهی می باشند. تأمین داده ها و اطلاعات لازم برای تحلیل داده های شغلی، مخصوصاً اگر در نظر باشد که کاربردی، روزآمد و حرفه ای باشند، یکی از مشکلات کسب و کارهاست.

رایان راهبرد چابک علاوه بر سازماندهی دوره های کارگاهی متعدد در زمینه آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغلی، در چند سال گذشته با صرف بیش از سی هزار نفر ساعت تلاش متخصصان تحلیل مشاغل، داده های واقعی بیش از ده هزار شغل را از شرکت ها و سازمان ها در صنایع مختلف جمع آوری نموده و پس از جمع بندی مشترکات، و تحلیل داده ها با متد هی گروپ، شناسنامه های شغل پر کاربرد را تحلیل کرده است. این اطلاعات با کمک مدیران و خبرگان مرور و صحه گذاری شده و با اطمینان بالایی، انعکاس دهنده ی آن چیزی است که هم اکنون در شرکت ها و صنایع مختلف کشور در حال اجراست.

مژده اینکه به عنوان نتیجه ی این پروژه ی عظیم که در کشور بی سابقه بوده و با پایگاه های داده شغلی شناخته شده در دنیا برابری می کند، در حال حاضر اطلاعات شرح شغل حاصل در دسترس صنایع قرار گرفته و اکانت آن قابل تهیه از شرکت رایان راهبرد چابک می باشند.

اطلاعات شرح شغل و شناسنامه شغلی که به روش هی گروپ تهیه شده اند، در حال حاضر به صورت آنلاین قابل ارائه با شرکت های متقاضی است. از طریق زیر می توانید در پایگاه اطلاعات شرح مشاغل و شناسنامه شغل رایان راهبرد جستجو کرده و گزینه های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

توضیح اینکه شناسنامه های شغلی خریداری شده، قابلیت ویرایش و متناسب سازی توسط کاربر را خواهند داشت.

جستجو بر اساس: 

در صورت نیاز به راهنمایی دعوت می شود با شماره ۰۲۱۴۴۶۶۷۴۰۸ تماس برقرار نمایید و یا به شماره ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ پیام ارسال کنید.

شناسنامه ها حاوی بخش های مختلفی هستند که هر کدام از آنها با متد توصیه شده هی گروپ نگاشته شده اند. این بخش ها که در تمامی شناسنامه ها با دقت قرار داده شده اند عبارتند از:

هدف شغل، مسئولیت های کلیدی، شاخص های کلیدی عملکرد، محیط عمل و زمینه ی شغلی، نمودار سازمانی، ارتباطات و روابط کاری، شرایط احراز و دانش و مهارت لازم برای انجام شغل و شایستگی های رفتاری.

نوشتن هر کدام از قسمت های فوق در مدل هی گروپ هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی تابع اصولی است که کیفیت را تضمین می کند و شناسنامه های شغلی را از شرح وظایفی که صرقاً از داده های در دسترس و مبتنی بر سلیقه ی نویسنده باشد، متفاوت می کند.

ویژگی متمایز دیگر بانک داده های شغلی رایان راهبرد، واقعی بودن داده ها بر اساس اطلاعات میدانی است. قابل تأکید است که این اطلاعات، ترجمه شده نیست و مستقیماً با همکاری متخصصان سطح بالای حرفه ای شاغل در صنایع مختلف جمع آوری شده است. 

گفتنی است بانک اطلاعات شغلی مهیا شده همچنین به عنوان بازخوردی واقعی از بازار کار می تواند الگو و مبنایی قابل اتکا برای دانشجویان و تازه واردان و آنهایی که در ابتدای مسیر حرفه ای هستند، باشد. یکی از کمبودهایی که در نظام آموزش جاری به روشنی دیده می شود، عدم توانایی آن در هدایت حرفه ای افراد و مهیا کردن آنها برای بازار کار می باشد. بدین ترتیب با در دست داشتن شناسنامه شغلی مرتبط، این افراد با درکی واقعی از شغل مورد نظرشان و توانایی های لازم برای انجام آن می توانند مسیر و کارراهه ای برای هدایت تلاش هایشان و بهبود توانمندی هایشان در جهت دستیابی به شغلی متناسب در آینده ترسیم کنند.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط با پایگاه داده شغلی:

لینک جستجوی مشاغل و خرید شناسنامه های شغلی منتخب

آموزش کارگاهی آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغلی (شرح شغل) به روش هی گروپ

مهارت های لازم برای تعریف شایستگی انجام شغل O*net

شرح وظایف یا شناسنامه شغل؛ کدام مناسب تر است

وبلاگ منابع انسانی ایران

 

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است