مدیریت عملکرد چابک کارکنان
بازخوردهای مداوم که جزء مهمی در مدیریت عملکرد چابک است، در محیط کار هر روز اهمیت بیشتری برای کارکنان بیشتری پیدا می کند
تحقیقات جدید نشان می دهند
که حدود ۶۴ % از پرسنل مورد بررسی، انتظار داشتند. که مدیر/ سرپرستشان حداقل هر دو هفته یکبار عملکردشان را چک کرده. و بازخورد ارائه کند. در عین حال حدود ۴۲ % از افراد نسل هزاره (متولدین ۲۰۰۰ – ۱۹۸۰) این بازخورد. را هفته ای یکبار می خواهند.
سازمان و شرکتی که فرهنگ سازمانی اش را به سمت این می برد که
گفتگوهای صریح، مداوم و منظمی ایجاد کند، کارکنانش. را برای اینکه مشارکت بیشتری در راه دستیابی به اهداف و موفقیت داشته باشند، توانمند کرده است. در چند سال گذشته بسیاری. از شرکتهای موفق دنیا به این سمت حرکت کرده. و روی خلق فرهنگی بر اساس بهبود مداوم تمرکز کرده اند. این شرکتها با نگاه به سیستم عملکردشان آن را تاثیر گذار. روی ماندگاری و تعهد و تعلق کارکنان می دانند؛ در عین حال کارکنان نمره های ارزیابی را دوست نداشته. و در بسیاری از موارد آنها را غیر منصفانه ، تضعیف کننده، یک کار اضافی و بی فایده و حتی یک تهدید دانسته اند.
به همین مناسبت بسیاری از شرکتها به سمت مدیریت عملکرد چابک (Agile) حرکت کرده اند. در این نوع مدیریت عملکرد، سادگی، حیاتی است. رتبه بندی مورد تاکید نیست. و کارکنان با مدیرانشان روی انتظارات کوتاه مدت و معدود کار می کنند؛ در دوره های زمانی منظمی که بین مدیران و کارمند توافق شده ، همدیگر را ملاقات کرده. و در خصوص موضوع صحبت می کنند. و حتی در صورت لزوم انتظارات را تغییر می دهند. این مکالمات لزوما مکتوب نمی شوند، مگر. در شرایط خاصی که اقدامات بعدی مورد نیاز باشد.
مدیریت عملکرد چابک،ارزیابی عملکرد، آموزش منابع انسانی و مشاوره منابع انسانی و ارائه شرح شغل. ، شناسنامه شغلی، آنالیز شغل، ارزیابی شغل، جبران خدمت و مزایا ویژگی های ارزیابی عملکرد سنتی عبارتند از :
- گذشته را ارزیابی می کند.
- مستندات ثابت هستند.
- کار و رویدادی است که هر سال یکبار رخ می دهد.
- تحت کنترل واحد منابع انسانی است.
ویژگی های مدیریت عملکرد چابک نیز عبارتند از :
- به دنبال بهبود آینده است.
- گفت و گوها انعطاف پذیر هستند.
- فرآیند دائمی است .
- تحت کنترل مدیر و کارمند است.
مدیریت عملکرد چابک: ( ارزیابی عملکرد، آموزش منابع انسانی و مشاوره منابع انسانی و ارائه شرح شغل. ، شناسنامه شغلی، آنالیز شغل، ارزیابی شغل، جبران خدمت و مزایا )
یادداشت های مرتبط با مدیریت عملکرد
انتظارات و ساز و کار مدیریت عملکرد کارکنان
دوره مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی
گامهایی برای اجرای مدیریت عملکرد اثربخش
مطالب و مقالات مشابه:
- دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی
- مدیریت چابک برای مقابله با تأخیر
- منابع انسانی چابک
- مدیریت عملکرد سنتی/ چابک
- بِغار * در گیلان نمونه ای از کار تیمی در فرهنگ ایرانی
- پیام سفیران برند منابع انسانی مهم است
- مشاور منابع انسانی رایان راهبرد چابک — همکاران
- دوره مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.