ویرایش محتوا

مسئولیت های کلیدی در شناسنامه شغلی هی گروپ

مسئولیت کلیدی بخش مهم شناسنامه شغل هی گروپ و شاخص های مدیریت عملکرد

در شناسنامه شغلی هی گروپ ، تأکید زیادی روی مسئولیت های کلیدی (Key Accountability) می شود و وظایف محدود کننده در اولویت نیستند.

شاید در بسیاری از سازمان ها و حتا در بین برخی کارشناسان مدیریت منابع انسانی، مفهوم مسئولیت یا پاسخگویی چندان به ظرافت مورد توجه قرار نگرفته باشد. هرچند این کلمه به سادگی ترجمه شده باشد. اما این ریشه ی کلمه است که آشکار کننده ی مفهوم آن است.

مفهوم مسئولیت در زیان انگلیسی از شمردن و حساب کردن ریشه گرفته است. با این وصف آنچه که با مسئولیت و پاسخگویی از آن یاد می شود، در حقیقت برگرفته از قابلیت های حساب کشی یک شغل است.

یکی از ویژگی های مدل هی گروپ این است که بخش مسئولیت کلیدی تدوین شده در شناسنامه شغلی مفهوم چابکی و ایجاد فضای کافی برای انعطاف و سازگاری با تغییرات محیطی را نادیده نمی گیرد.

علاوه بر این مورد، مسئولیت های کلیدی با تمایلات و ویژگی های نسل های جدید وارده به محیط کار همسو بوده و به افراد حرفه ای امکان استفاده از توانمندی هایشان را می دهد.

باید توجه داشت که در یک سازمان توسعه یافته، مسئولیت ها برای اعضای یک تیم و حتا واحد و به ویژه برای مدیران سازمان به صورت تضامنی تعریف می شود. به طوری که هر فرد مازاد بر پذیرش مسئولیت های خود، باید نسبت به عملکرد تیمی که به آن تعلق دارد نیز پاسخگو باشد.

لازمه این نگرش، آگاهی از اثرات شغل و مسئولیت ها و دستاوردها و کاستی های فردی بر مسئولیت های دیگران (شامل واحد، بخش و کل سازمان) است. با این رویکرد، شغل ها و واحدها به صورت ایزوله و جزیره ای عمل نخواهند کرد.

این سبک از مسئولیت های واگذار شده، باید با سطحی منطقی از خودگردانی (Auton­o­my) و درک مناسبی از فرآیند و نتایج مورد انتظار همراه باشد.

بدین ترتیب دور زدن سیستم و شیوه های پذیرفته شده و بهانه جویی برای تعهدات انجام نشده گزینه ی قابل قبول نخواهد بود.

رایان راهبرد تنها شرکت فعال در ایران است که آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ را توسط مربی آموزش دیده در مؤسسه جهانی هی گروپ و دارای تجربه ی فعالیت در شرکت های بین المللی با کیفیت مناسب و به صورت کارگاهی ارائه می کند.

آموزش تجزیه و تحلیل شغل و شناسنامه شغل هی گروپ در مدیریت منابع انسانی
آموزش تجزیه و تحلیل شغل و شناسنامه شغل هی گروپ در مدیریت منابع انسانی

علاوه بر این اولین بانک شناسنامه شغل حاوی حدود هزار و پنجاه شناسنامه شغل که داده های آنها از مصاحبه با حدود یازده هزار نفر خبره شغل با روش هی گروپ جمع آوری و تحلیل شده است، نیز فراهم است.

جستجو بر اساس: 

مسئولیت کلیدی در شناسنامه شغلی هی گروپ

یادداشت ها و مطالب مرتبط

دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ

اصول هی در آنالیز و ارزیابی شغل

آنالیز شغل و ارزیابی مشاغل به روش Hay Group

بانک داده ها و شناسنامه شغل و شرح شغل / شرح وظایف رایان راهبرد

شیوه نامه کاربری خرید شناسنامه شغل هی گروپ

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است