ویرایش محتوا

منابع انسانی شرکت یار (HRBP)

منابع انسانی شرکت یار

کارشناس منابع انسانی شرکت یار (شرکتیار) چیست؟ (HR Business Partner) کارشناسان شرکت یار منابع انسانی (HRBP s) کارشناسانی هستند که مستقیما با رهبران و مدیر ارشد سازمان در ارتباط اند. تا دستور کاری منابع انسانی که مستقیما از اهداف اساسی کسب و کار پشتیبانی می کند را توسعه دهند.

این فرآیند همسو سازی با عنوان شرکت یار کردن منابع انسانی یا HR  busi­ness Part­ner­ing شناخته شده است. و می تواند شامل نشستن بر روی صندلی هیات مدیره یا کار کردن مستقیم با ایشان و رهبران سطح ارشد(C‑Suite) باشد.

بنیان گذار ایده منابع انسانی شرکت یار HR Business Partner

ایدهHR Busi­ness Part­ner توسط دانشمند و مشاور دیوید اولریش (David Ulrich) برای اولین بار عمومی شد. که طی آن وی کارشناسان شرکتیار منابع انسانی را به عنوان بخشی از واحدهای مدرن و موفق منابع انسانی در کنار مراکز ارائه خدمات و مراکز تخصصی منابع انسانی دیده است. ایشان اغلب کارشناسان حرفه ای و ارشد منابع انسانی در واحد هستند. که سابقه برجسته کردن مواردی در کنار رهبران سازمان در موارد روزمره را داشته اند.

مهارتهای ارتباطی برای کارشناسان شرکتیار منابع انسانی (HRBP) بسیار حیاتی است. به خاطر اینکه این کارشناسان مجبورند ارزش های مالی و اهمیت و ارزش خط مشی های انسان محور منابع انسانی را به رهبری سازمان گوشزد کنند. و تصمیماتی که در سطح ارشد گرفته شده را به دیگر اعضای واحد منابع انسانی و تمامی اعضای سازمان اطلاع رسانی کنند.

نقش ها و انتظارات جدید از منابع انسانی

فرآیند شرکتیاری منابع انسانی همانطور که سازمانها روی افراد تمرکز کرده و همراستا کردن دستور کارها را برای حصول هدف ضروری می بینند، در حال عمومی شدن در میان شرکتها است.

مفسران از فروپاشی مخازن قبلی و همکاری بیشتر بین واحدهایی نظیر منابع انسانی و بازاریابی خبر می دهند.

کارشناسان شرکتیار منابع انسانی (یا به گفته ای دیگر، منابع انسانی شریک کسب و کار) در این فرآیند .به عنوان راه فزاینده ای برای ارتباط واحد منابع انسانی با دیگر واحدها دیده شده اند. زیرا ایشان اغلب تجربه سمت های ارشد را که می تواند ارتباط موثر با رهبران دیگر را تسهیل کند دارا هستند.

منابع انسانی شرکت یار شریک تجاری کسب و کار بهار 1402 HRBP
دوره آموزش منابع انسانی شرکت یار شریک تجاری کسب و کار HRBP

اطلاعات محتوا و نزدیک ترین دوره آموزشی منابع انسانی شرکت یار HR Business Partner

 

مطالب و یادداشت های مرتبط منابع انسانی HR Busi­ness Part­ner (شریک استراتژیک کسب و کار):

نسخه ی به روز از منابعِ انسانی شرکت یار (HRBP 2.0)

نقش منابع انسانی شرکتیار HRBP

HRBP؛ منابع انسانیِ شرکت یار

مصاحبه با دیو اولریش – منابع انسانی، رهبران و کرونا

HRBP* در ۲۰۲۵

نقشهای کلیدی HR از دید اولریش (HR Busi­ness Partner)

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است