فرصت های استخدام منابع انسانی
منابع انسانی با بهره گیری از یافته های بازاریابی استفاده های زیادی از آن کرده است. چه هنگامی که در صدد بازاریابی داخلی برای ایده های بهبود دهنده خود در بین مدیران و کارکنان است و چه برای استخدام منابع انسانی در مواقعی که به تقویت برند کارفرما و ارتقای جایگاه نام شرکت در میان کارجویان و استعدادها می گردد.
منابع انسانی از طریق تقویت برند باید بتواند علاوه بر جذب نیروی انسانی شایسته، پرستیژ کار کردن در سازمان را به عنوان یکی از اجزای بسته جبران خدمت به ایشان اطلاع دهد.
مدیران و متخصصان منابع انسانی با تلاشهایشان برای موفق شدن در رقابتهای موجود در بازار کار نیاز دارند که از منابع در دسترس خصوصاً منابع مالی به بهترین نحو استفاده کنند. در این شرایط از جمله باید تلاش کنند تا مجاری مناسبی برای انتشار پیامهایشان علی الخصوص پیام های حاوی فرصت های شغلی به کاندیداهای بالقوه شناسایی کنند تا از این مجاری فرصت ها را با بیشترین اثربخشی و کمترین هزینه عرضه کنند.
دیگر زمان آن نیست که با انتشار آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار هزینه گزاف اطلاع رسانی فرصت های استخدام منابع انسانی هزینه ی گزافی را به شکرت تحمیل کنند. آن هم برای اطلاع رسانی به کسانی که درصد بسیار کمی از آنها می توانند کاندیداهای بالقوه جایگاه بلاتصدی مورد نظر باشند. به گواه خبرگان منابع انسانی، استفاده از بانک های داده ای شغلی قدیمی، ناکارآمد و گران نیز برای شغل های تخصصی راه به جایی نبرده است.
استفاده از بسترهای جدیدتر که ضمن دارا بودن هزینه بسیار پایینتر — و بعضاً رایگان — محل تجمع کاندیداهای بالقوه محسوب می شود، یکی از شایستگی های کلیدی برای کارشناسان منابع انسانی است که قرار است شرکت یار باشند (HR Business Partner). هم اکنون انجمن ها و گرد هم آیی های حرفه ای، نشریات تخصصی و وب سایت ها و فضاهای مجازی تخصصی مکان خوبی برای نشر این فرصت ها و شکار استعدادهاست.
مطالب مرتبط
کانون ارزیابی در مدیریت استخدام منابع انسانی
مصاحبه استخدامی و پاسخ کارگشای «نمی دانم»!
سؤالات کاربردی مصاحبه استخدام منابع انسانی
بازاریابی استخدام؛ برترین مزیت رقابتی سازمان های پیشرو
سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی شرکت یار HRBP
نقش منابع انسانی شرکت یار HRBP
مطالب و مقالات مشابه:
- نسخه ی به روز از منابع انسانی شرکت یار (HRBP 2.0)
- HRBP* در ۲۰۲۵
- بذر منابع انسانی شرکت یار ( HRBP )
- تفاوت منابع انسانی شرکت یار HRBP با سایر پارادایم های مدیریت منابع انسانی
- شبکه های اجتماعی و کانال تلگرام منابع انسانی
- نقش منابع انسانی شرکت یار HRBP
- استخدام و انتشار مقاله در رایان راهبرد چابک
- کارگاه های آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.