ویرایش محتوا

آموزش ارزیابی مشاغل هی گروپ

ارزیابی مشاغل هی گروپ

کارگاه ارزیابی مشاغل هی گروپ توسط آقای دکتر احمدی پور، تنها مدرس دارنده گواهینامه از مؤسسه جهانی هی گروپ در ایران و در شرکت رایان راهبرد چابک برگزار می شود.

با توجه به اینکه تعیین وزن مشاغل و نقش و اهمیت آنها در رسیدن سازمان به اهدافش به عنوان یکی از مهمترین متغیرهای پرداخت و نیز مبنای مناسبی برای طراحی کارراهه شغلی و نیز جانشین پروری در مدیریت منابع انسانی در نظر گرفته می شود. ارزشیابی مشاغل هی گروپ یکی از دوره های تخصصی آموزش منابع انسانی بر اساس روش هی گروپ است.

این دوره برای مدیران و متخصصین منابع انسانی و جبران خدمت که در نظر دارند مدل هایی در سطح استانداردهای دنیا طراحی و اجرا کنند، توصیه می شود.

تاریخ برگزاری این دوره ی کارگاهی ویژه این فصل در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دو روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ بصورت آنلاین خواهد بود.

اکنون مدیران کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که کارشناسان و مدیران منابع انسانی که به یکی از روش های علمی، تجربه و پذیرفته شده بین المللی ارزشیابی مشاغل مجهز باشند، می توانند از راه برقراری عدالت و بهبود انگیزش، ارزش افزوده بالایی برای سازمان متبوع خود ایجاد کنند.

بدیهی است که توانایی و مهارت ارزیابی شغل های سازمان به یکی از روش های شناخته شده، یکی از شایستگی های اساسی برای مدیران و متخصصان منابع انسانی محسوب شده و کارشناسانی از این رشته که می خواهند در کارراهه ای که انتخاب کرده اند، موفق باشند، لازم است این شایستگی را کسب کنند.

دوره آموزش کارگاهی ارزشیابی مشاغل به روش هی گروپ به زبان فارسی در ایران

ارزشیابی مشاغل به روش هی گروپ در دنیا

ارزیابی با متد هی گروپ یکی از شناخته شده ترین روش ها است که بیش از نیمی از شرکت های لیست شده در فورچون ۵۰۰ از آن استفاده می کنند و اثر آن در موفقیت این شرکت ها باز تابیده است. به همین دلیل به عنوان یکی از توانمندی های اساسی کارشناسان و مدیران در تراز بین المللی مورد توجه است.

مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک، دوره ی کارگاهی ارزشیابی مشاغل با تأکید بر روش هِی را به زبان فارسی و در داخل کشور برای تعداد محدودی از متخصصان منابع انسانی فراهم نموده است. شایان ذکر است که با توجه مشغولیت کاری متخصصان مخاطب، این دوره بسیار فشرده طراحی شده و در این فصل برگزار خواهد گردید.

نمونه ی آموزش های آنلاین منابع انسانی در زمینه ارزیـابی مشاغل که همراه است با تمرین ها و نمونه های عملی با مشارکت کارگاهی شرکت کنندگان را را در کلیپ زیر ببینید.

مدرس دوره، آقای دکتر مراد احمدی پور، تنها فرد آموزش دیده در مرکز مشاوره و آموزش خاورمیانه هی گروپ است که با دارا بودن گواهینامه بین المللی و تجربه اجرای پروژه با شرکت مزبور در ایران، کارگاه های ارزیابی شغل هِی گروپ برگزار می کند. بدین ترتیب شرکت کنندگان اطلاعات را از منابع دست اول دریافت خواهند کرد.

جزئیات بیشتری از آن در توضیحات لینک ذیل ذکر شده است. در صورت علاقه مندی برای شرکت در دوره جدید، مشاوران مستقر در شرکت پاسخگوی پرسش های شما در این زمینه هستند.

در دوره ی کارگاهی ارزیابی شغل به روش هی گروپ، بخش های سه گانه ارزیابی شغل شامل دانش چگونگی انجام کار، حل مسأله، مسئولیت و پاسخگویی به همراه اجزای هشت گانه آن توضیح داده می شود و شرکت کنندگان ضمن تسلط بر طیف های امتیازی هر یک از عوامل هشت گانه ارزیابی شغل، تست کیفی آن را نیز زیر نظر تسهیل کننده ی دوره که توسط شرکت هی گروپ آموزش دیده است انجام خواهند داد.

تست کیفی یکی از ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد در روش هِی است که با انجام آن، ارزیابی کننده نسبت به کیفیت و همخوانی داخلی و خارجی ارزیابی شغل اطمینان پیدا کرده و در صورت عدم هماهنگی و همخوانی با منطق درونی ارزیابی و نیز الگوها، هشدارهایی مبنی بر قابلیت اصلاح و بهبود دریافت خواهد نمود.

شایان ذکر است که در حین کارگاه، سعی می شود به دو گونه درس آموخته ها در مخاطبان عمیق شود. بدین گونه که در هر گام ارزیابی نمونه هایی از بریده مشاغل بررسی خواهند شد. علاوه بر آن در پایان دوره و تسلط نسبی، چند نمونه شغل کامل با شبیه سازی محیط پنل ارزیابی شغل، بررسی و امتیاز دهی خواهند شد.

منطق گریدینگ با توجه به گزینه ها و شرایط سازمان انتخاب شده و گرید (گروه) هر شغل از آن استخراج خواهد شد. یک نسخه از جداول امتیاز دهی نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد تا بر اساس آن بتوانند ارزیابی شغل در سازمان خود را به این روش انجام دهند.

ارزیابی مشاغل هی گروپ
دوره کارگاهی آموزش ارزیـابی مشاغل هـی گروپ
تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

دانلود فایل کاتالوگ توضیحات

گروه شغلی که خروجی و نتیجه ی ارزیابی شغل است به عنوان یکی از مهمترین اجزای برقراری سیستم جبران خدمت و مزایا و پرداخت در نظر گرفته می شود.

پس از تعیین وزن و اهمیت مشاغل، نوبت به تعیین و اختصاص حقوق و مزایای مناسب به کارکنان می رسد.

اما عواملی همچون بازار رقابتی، میزان عملکرد افراد، ناحیه جغرافیایی در کنار استراتژی جبران خدمت و مزایا نیز در تعیین حقوق عادلانه و رقابتی بایستی در نظر گرفته شوند.

در دوره حرفه ای جبران خدمت و مزایا به این موارد پرداخته می شود:

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱

در همین راستا دوره حرفه ای آنالیز مشاغل به روش هِی گروپ (Hay­Group) نیز توسط شرکت مشاوره مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک برگزار می شود.

با توجه به اینکه اطلاعات مشاغل آنالیز شده و هدف محور به عنوان خوراک مناسب سیستم ارزیابی است، پیشنهاد می شود علاقه مندان قبل از طی دوره ی ارزشیابی مشاغل، آنالیز مشاغل به روش هِی را نیز بگذرانند.

اطلاعات تکمیلی در مورد دوره کارگاهی آنالیز مشاغل به روش هی را در لینک ذیل بیابید:

لینک دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغلی

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی – دوره کارگاهی با روش هِی ۱

 

جستجوی گواهینامه برای شرکت کنندگان در دوره:

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

31 دیدگاه در مورد “آموزش ارزیابی مشاغل هی گروپ

  1. باسلام، دوره آموزشی ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ با تدریس آقای دکتر احمدی پور، دوره ای کاربردی و مفید بود. این دوره سبب تغییر نوع نگرش نسبت به مشاغل شد. تسلط، تجربیات ارزشمند و دانش استاد بسیار عالی بود . بویژه حسن اخلاق و صبر و پاسخگویی استاد تا درک کامل مطلب توسط فراگیران دوره، و زمانبندی و اخذ نظر فراگیران در کارگروهی و … از نقاط مثبت و ارزنده دوره بود. از استادگرامی و تیم پشتیبان سپاسگزارم…

    1. سرکار خانم روحانی
      با سلام و احترام
      از اینکه دوره ارزیابی مشاغل هی گروپ مورد توجه شما قرار گرفته خوشحالم. مشارکت شما باعث یادگیری عمیق در دوره های کارگاهی می شود.
      با آرزوی بهروزی

      1. با توجه به تجربه گذراندن دوره هایمتععد در موسسات مختلف، باید اذعان کنم تنها مجموعه ای که به صورت کارگاهی تمام مطالب رو باید قیمتی منصفانه و حتی پایین تر از مابقی بازار ارائه میکنه مجموعه ایان راهبرد چابک هستش.

        امیدوارم موفق باشید.

  2. ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ با تدریس اقای دکتر احمدی پور بسیار کاربردی و مفید بود. ضمن اینکه تمرین های کارگاهیِ به موقع و خوبی برای درک بهتر مطالب اموزشی انجام شد.بخوبی از مشارکت شرکت کنندگان برای اطمینان از درک صحیح مطالب عنوان شده استفاده می شد. زمان بندی کلاس بسیار خوب رعایت شد و نکته ای مغفول نماند.
    سپاس از پشتیبانی و ساماندهی خوب موسسه

    1. سرکار خانم رمضانی
      با تشکر از اظهار نظر شما
      از اینکه کارگاه ها با مشارکت شرکت کنندگان و شما به صورت پویا برگزار شد و منجر به یادگیری عمیق شد بسیار خوشحالم.
      موفق باشید

  3. با درود
    دوره آنالیز مشاغل به روش هی گروپ بسیار و مفید و ارزشمند بود.
    سپاس فراوان از استاد ارجمند جناب آقای احمدی پور که صادقانه آموزش دادند.

  4. روش هی گروپ ساختار دقیق و منطقی برای ارزیابی مشاغل ارائه کرده است و در طول دوره به خوبی به این روش مسلط خواهید شد. به نظر من پیش از این دوره بهتر است دوره های تهیه شناسنامه های شغلی و کارراهه های شغلی به روش هی گروپ گذرانده شود تا در امتداد آن مطالب؛ مفاهیم دوره ارزیابی فراگرفته شود تا به شکل زنجیره ارزش در حوزه توسعه سازمان به شرکت ها کمک کند.
    با تشکر از جناب دکتر احمدی پور بابت مطالب ارزشمندی که در دوره مطرح فرمودند.

    1. سلام جناب خیراندیش
      از حضور فعالانه شما در دوره کارگاهی آنلاین ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ در مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد سپاسگزاریم. بله توصیه ما هم این است که برای انجام ارزیابی مشاغل در سازمان، ابتدا مشاغل تحلیل شده و شناخته شوند تا نتایج در شناسنامه شغلی دیده شود، سپس ارزیابی معتبری انجام داد. برای یادگیری نیز بهتر است این روال طی شود ولی الزامی نیست.
      با سپاس و آرزوی موفقیت
      مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد

  5. سلام و عرض احترام
    دوره بسیار مفید و ارزشمندی (هم دانش محور و هم مهارت محور) برای من بود
    از آموزش بسیار خوب آقای دکتر احمدی پور سپاسگزارم

    1. سرکار خانم حیدرپور
      شرکت کننده محترم دوره ارزیابی مشاغل هی گروپ
      از حضور فعالانه شما در کارگاه آنلاین این دوره سپاسگزاریم.
      امیدواریم که محتوای دوره در ادامه مسیر شغلی و موفقیت حرفه ای شما مؤثر باشد.
      با آرزوی موفقیت
      شرکت منابع انسانی رایان راهبرد

  6. سعادتی بود حضور در این دوره آموزشی و مطالب خیلی جالبی توسط دکتر احمدی پور عزیز ارائه شد. نگاهم رو نسبت به خیلی از مسایل در حوزه منابع انسانی تغییر داد.

    1. جناب بحیرایی مدیر منابع انسانی محترم
      و شرکت کننده در دوره کارگاهی ارزیابی مشاغل هی گروپ
      از اینکه از دوره ی آموزشی ارائه شده توسط دکتر احمدی پور راضی بوده اید، بسیار خوشحالیم.
      با آرزوی موفقیت حرفه ای بیشتر برای شما

    2. درود بر شما جناب بحیرایی
      حضور در کارگاهی با حضور شما برای من هم بسیار آموزنده بود و سرشار از تجربه های اجرایی.
      سپاس از شما و آرزوی بهروزی

  7. دوره‌ی بسیار عالی و کاربردی که توسط آقای دکتر احمدی‌پور به بهترین نحو ارائه شد. محتویات دوره به صورت کامل و جامع منتقل شد و نحوه‌ی تدریس نیز بسیار مناسب بود.
    با تشکر از گروه رایان راهبرد که در تمام طول دوره و قبل و بعد از آن پشتیبانی مناسبی داشتند.

    1. جناب آقای محمدجواد رحیمی
      شرکت کننده محترم دوره ارزیابی مشاغل هی گروپ
      از اینکه در این دوره با ما همراه بودید، بسیار خوشوقتیم. خوشحالیم که از کیفیت دوره ی آنلاین و یادگیری آن راضی بوده اید.
      با آرزوی موفقیت برای شما در کارراهه حرفه ای تان
      آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

  8. با سلام و عرض ادب دوره بسیار خوب و موثری بود خصوصا زمان بندی مناسب دوره و تسلط استادبر مطالب و همزمان اداره کلاس با پرسش و پاسخ

    1. عرض سلام خانم آبشاهی
      شرکت کننده محترم دوره کارگاهی — آنلاین ارزیابی مشاغل با روش هی گروپ
      از مشا به خاطر بازخورد ارزشمندتان سپاسگزاریم. بازخورد شما حتماً به اطلاع استاد دوره جناب آقای دکتر احمدی پور خواهد رسید. بسیار خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم.
      سلامت باشید
      آموزش منابع انسانی رایان راهبرد

  9. باسلام و عرض ادب
    دوره بسیار ارزشمند و پرمحتوایی بود، ضمن اینکه جناب آقای دکتر احمدی پور با تسلط و توان کامل و منظم این دوره را برگزار کردند، پارت های ۴۵ دقیقه ای با استراحت ۱۵ دقیقه ایده بسیار مناسبی بود. از زحمات استاد گرامی تشکر و قدردانی می کنم.

    1. سلام جناب آقای نجیمی
      سپاس از مشارکت فعالانه شما در دوره آموزشی ارزیابی مشاغل هی گروپ
      به همراه آرزوی موفقیت حرفه ای برای شما

  10. اگر با روش hay group اشنایی ندارید دوره بسیار خوبیست برای اشنایی با گریدینگ با این روش و استاد دوره بر این مدل تسلط دارند همچنین زمان بندی مناسب و استراحت های منظم از ویژگی های خوب این دوره بود برای اشنایی با این روش و گریدینگ براساس اون این دوره پیشنهاد میشه فقط اگه جزوات به صورت الکترونیکی هم در اختیار قرارداده می شد و کلاس ضبط میشد دوره کامل تر می شد

    1. سلام جناب زعفرانی
      سپاس از توجه شما به محتوا و روش برگزاری دوره ی آموزش منابع انسانی با موضوع «ارزیابی مشاغل با روش هی گروپ»
      تلاش ما در این دوره این است که تمامی شرکت کنندگانی که حضور داشته و در تمرین ها و کارگاه ها مشارکت می کنند، به این روش تسلط پیدا کنند تا حدی که بتوانند آن را در سازمان پیاده کنند.
      با توجه به محدودیت های ناشی از قوانین و توافقات حقوق مؤلف، تمامی محتوای دوره به صورت پرینت شده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
      با آرزوی بهروزی و پیروزی برای شما
      مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

  11. در این دوره، با تشریح معیارهای ارزیابی شغل در مدل، راهنمایی‌های خوبی در این مورد داشتند که به بهبود نگرش نسبت به ارزیابی و ارزشگذاری شغل و بحث‌های جانشینی کمک کرد. یکی از جنبه‌های ارزشمند این مدل، تست‌هایی است که به اعتبارسنجی محاسبات و رفع خطاها کمک می‌کند.
    رویکرد کارگاهی این دوره نیز برای درک عمیق و کاربردی مطالب مفید بود.

    1. با سلام و احترام
      سپاس از مشارکت شما در کارگاه آموزش منابع انسانی با موضوع ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ
      خوشحالیم که برای شما مفید بوده و امیدواریم آن را در موقعیت های حرفه ای خود به کار گیرید.
      همان طور که فرمودید؛ در کارگاه ها تلاش بر این است که دانش و مهارت های مرتبط با موضوع به همراه انجام تمرین های عملی انتقال داده شود و این موضوع رسالت دوره های آموزش منابع انسانی رایان راهبرد است.

    1. با سلام. این دوره به طور معمول هر فصل یک بار برگزار می شود. اکنون با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا، این دوره به صورت وبیناری برگزار می شود. در نظر است در اسفند ماه این برنامه اجرا شود. اگر شرکتی متقاضی برگزاری باشد، به صورت اختصاصی (حضوری و یا وبیناری) قابل برنامه ریزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است