ویرایش محتوا

بازاریابی استخدام و برند کارفرمایی؛ برترین مزیت رقابتی سازمان های پیشرو

برند کارفرمایی برند استخدام

آژانس ها و دانشگاه های ایالت کارولینای شمالی [نیز همانند دیگر نقاط دنیا] بایستی قابلیت های بازاریابی استخدام و برند کارفرمایی را به منظور جلب کاندیداهای با استعداد، توسعه دهند. 

با این حد از وفور شرکت هایی که برای استعدادهای کمیاب در رقابت هستند، در عین حالی که شما مشغول تلاش برای انتخاب کاندیداهای برتر هستید، ایشان آژانس یا دانشگاه شما را انتخاب و یا رد خواهند نمود. 

اگر سازمان شما با قوت به تعقیب کاندیداهای با عملکرد مطلوب نپردازد، این قبیل کاندیداها جایی دیگر را برای کار کردن انتخاب خواهند نمود. برند کارفرمایی در طی این مسیر بسیار کارگشا خواهد بود.

چگونه آژانس یا دانشگاه شما می تواند در این بازار کاری که به صورت فزاینده بر رقابت مبتنی است، بهترین کاندیداها را برای کار کردن جلب نماید؟ بازاریابی دربرگیرنده فروش سِمَتها، محیط کار، فرهنگ و فرصتهای موجود در سازمان به خریداران و یا در حقیقت جویندگان کار کاملاً متناسب و فعال است که می تواند شامل انواع مختلفی از دست نیافتنی ها باشد. این تلاشها شامل اطلاع رسانی در مورد گزاره های ارزشی کارکنان نیز می شود.

برند کارفرمایی

علامت تجاری (برند) استخدام نیز جنبه مهم دیگر بازاریابی استخدام است. هدف، خلق یک علامت تجاری استخدام مؤثر و ایجاد بسته ای شامل مناسبات استخدامی که به سهولت توسط سازمان تعریف شده و در جهت جلب و نگهداری نیروی کار با عملکرد بالا به کار می رود، می باشد. برند سازی استخدامی مؤثر به احتمال موفقیت آمیز بودن فرآیند استخدام می افزاید.

بازاریابی استخدام شامل حداکثر نمودن ارتباطات اینترنتی نیز هست. سازمان شما به چه میزان در فضای وب حضور دارد؟ دسترسی به وبسایت شما برای مرور فرصتهای شغلی به چه میزان آسان است؟ 

کاریابان به میزان فزاینده ای اشتغال را در اینترنت می جویند. آنجا جایی است که کاندیداهای فعال و منفعل می توانند درخواستهای استخدام را پر کرده، رزومه ها را ارسال نموده و کارفرمایان بالقوه را جستجو نموده و برای دریافت ایمیلها و خبرنامه های شرکتها در هر زمانی از شب یا روز متقاضی شوند. وبسایت آژانس یا دانشگاه شما به بازدیدکنندگان در مورد سازمانتان چه می گوید؟ آیا به روشنی از مأموریت و همینطور مزایای ملموس و نا ملموس سازمان صحبت می کند؟

بازاریابی استخدام مؤثر

تحلیل و بهبود جستجوی کاندیداها در راستای مشاغل معرفی شده، شالوده بازاریابی استخدام مؤثر است. وب سایت و معرفی شغلتان به چه میزان ایستاست؟ تحلیل مشاغل معرفی شده و آگهی های استخدام محتاج این است که آنها را طوری طراحی کنید که علاقه یک بیننده را به مدت کافی برای اینکه برای اقدام لازم انگیزه پیدا کند، جلب نماید.

به جدیدترین موردی که شغلی را معرفی نموده اید نگاه کنید که آیا از پس اصول فهرست نمودن نیازمندیهای شغل بر آمده است و آیا عنوان شغلیِ وظیفه ای اعلان شده، جذاب است و آیا شرح شغلی که چالش های شغلی و فرصتها را به خلاصه ذکر کند، موجود است؟ آیا اصلاً به اندازه کافی برای اینکه خود شما بخواهید آنجا کار کنید انرژی دارد؟

به اشتراک گذاشتن موفقیت ها، نوآوری ها و داستان هایی که گویای حضور شما در جامعه است، در صفحه وب تان، اجتماعات رسانه ای، جلسات انجمن های حرفه ای و در اجتماعات عمومی می تواند اثر بازاریابی سازمان تان را وسیع تر کند. آگهی استخدامی که هدفش کسب توجه کاندیداهای مورد نظر باشد، ایشان را برای اقدام بر خواهد انگیخت.

برند کارفرما
برند کارفرما تسهیل گر جذب و استعداد منابع انسانی شایسته است

بازاریابی مأموریت عمومی شما [یعنی آگاهی رسانی در مورد فعالیتهای عام المنفعه تان]، کسانی را که خواهان فرصتی برای ایجاد تغییر هستند را جذب می کند.

منابعی که در این نوشتار معرفی شده اند، شما را از طریق فرآیند بازاریابی استخدام رهبری می کنند. شما ابزارهایی خواهید یافت که به شما در خلق نام تجاری (برند) استخدامی، بهبود آگهی ها و اعلان های شغلی در اینترنت، استفاده بهینه از مزایای عمومی و توسعه استراتژی های بازاریابی مؤثر از طریق دفتر سخنرانان کمک می کند.

*این مطلب در نشریه توسعه مهندسی بازار شماره چهاردهم، تابستان ۸۹ منتشر گردیده است.

 

پیام سفیران برند منابع انسانی مهم است

سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی شرکت یار HRBP

مهارت های فروش و بازاریابی در HR

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است