ویرایش محتوا

گزارش برزین در موضوع عدالت در جبران خدمت

جبران خدمت عادلانه و منصفانه

شرکت مشاوره مدیریت برزین به مناسبت روز عدالت در پرداخت، گزارشی منتشر کرده است. این گزارش جبران خدمت که به برخی از فرضیات تردید روا داشته، نشان می دهد که «عدالت در پرداخت» از «سطح پرداخت» مهم تر شده است.

اهمیت عدالت در جبران خدمت

بر اساس یافته های این گزارش؛ عدالت در پرداخت که به خوبی اطلاع رسانی هم شده باشد، ۱۳ برابر مؤثرتر از سطح پرداخت و مزایای بالاتر در نگهداری کارکنان است.

با وجود این همبستگی بالا، موضوع عدالت پرداخت همچنان موضوع مبهمی است. با وجود اینکه ۷۱ درصد از مدیران ارشد به اهمیت عدالت در جبران خدمات باور دارند، ولی تنها ۱۴ درصد از آنها برای رفع این چالش بودجه و نیروی انسانی تخصیص داده اند.

یکی از یافته های کلیدی گزارش برزین این است که عدالت پرداخت به عنوان یکی از پیشرانه های اصلی تجربه ی کارکنان، نوآوری و عملکرد کلی کسب و کار، چیزی بیش از صرفاً تجمیع اجزای پرداخت است.

جبران خدمت منصفانه
جبران خدمات منصفانه

جبران خدمات بالاتر یا عدالت؟

در یک لیست ۸۴ تایی، انواع استراتژی های تجربه ی کارکنان بر اساس رتبه ای که در اثرگذاری روی نتایج داشته اند، مرتب شدند. جبران خدمات عادلانه و منصفانه در رده ی پنجم ایستاده است. در حالی که «جبران خدمات و مزایای بالاتر از سطح متوسط بازار کار» با فاصله ی بسیار زیاد، در رتبه ی ۷۱ قرار گرفته است.

در این گزارش همچنین مشخص شده است که ۹۵ درصد شرکت ها در دستیابی به بالاترین سطح عدالت در جبران خدمات شکست می خورند. این شرکت ها تنها وقتی سراغ این موضوع می آیند که مسأله ای قانونی، شکایت و یا ریسکی برای خوشنامی شرکت پدید آمده باشد.

گفتنی است که شرکت مشاوره مدیریت برزین، این نتایج را از بررسی ۴۴۸ شرکت بین المللی استخراج کرده است.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

طیف پرداخت در جبران خدمات

دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت و مزایا در منابع انسانی

آموزش جبران خدمات عادلانه و رقابتی دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱۴۰۱

حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

انتشار اطلاعات جبران خدمات شرکت

جبران خدمات عادلانه و رقابتی

استراتژی های پاداش و جبران خدمات استعدادها

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است