ویرایش محتوا

سه نکته برای کوچک سازی به روش صحیح

کوچک سازی سازمان

در صورتی که تعدیل نیرو به صورت ضعیف انجام شود، اثرات بد آن سالها بر روی شرکت باقی می ماند.

تعدیل نیرو

کارمندان ناراضی به دنبال تعدیل نیرو که بصورت صحیح انجام نگرفته باشد، می توانند در بازار از شرکت بدگویی کنند و ضمن آسیب به برند کارفرمایی،

افراد باقی مانده نیز با ظهور اولین نشانه های بهبود شرکت را ترک کنند.

تعدیل نیرو

اگر شرکتتان با تعدیل مواجه شده از این سه نکته پیروی کنید تا بتوانید کوچک سازی را به روش صحیح انجام دهید:

ابتدا خروج داوطلبانه را پیشنهاد دهید.داوطلب تعدیل نیرو

بسیاری از کارمندان مزیت بازنشستگی زود هنگام یا پاداشهای تشویقی برای خروج را می پسندند. شما می توانید با اجازه خروج دادن به آنهایی که خود می خواهند بروند، اخلاق را در سطح بالایی حفظ کرده و در همان حال اعتراضات را پایین آورید.

اطلاع رسانی کنید.تعدیل نیرو و اطلاع رسانی در سازمان

مطمئن شوید که همه کارکنان علت کوچک سازی، فرآیند تصمیم گیری برای کاهش نیرو و پیشنهاداتی که به افراد خارج  شونده می شود را فهمیده اند.

برای کاریابی افراد تلاشی واقعی انجام دهید.تعدیل نیرو

رهبران سازمانی بایستی باید از ارتباطات شخصی شان استفاده نموده و به پرسنلی که ترخیص می شوند در درک مرحله بعدی کمک کنند. حتی اگر ممکن باشد، فرصتهای موجود نظیر لیست کردن مشاغل موجود یا معرفی به یک شرکت همکار مفید خواهد بود.

برگرفته از نشریه روانشناسی مدیریت و بازار 

مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی

رایان راهبرد چابک

تعدیل نیرو به روش صحیح

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

2 دیدگاه در مورد “سه نکته برای کوچک سازی به روش صحیح

  1. سلام
    راهکار اول خروج داوطلبانه برای سازمانی که دچار بحران شده سم است چون نیروهای تاپ و قوی از سازمان خارج و نیروهای ضعیف به سازمان می چسبند و طبیعتا باعث از دست دادن نیروهای کلیدی می شود که می توانند در این مقطع به سازمان کمک کنند

    1. با سلام و احرام
      بله سازمان باید تلاش کند تا نیروهای خوب خود را نگه دارد. مفهوم کارکنان طلایی یا Gold­en Employ­ees به این موضوع اشاره دارد. اما نمی توان این افراد و استعدادها را با روشه ای اجباری در سازمان نگه داشت. بلکه کارکنان موقعی می توانند مفید و اثربخش باشند که با اختیار و علاقه در سازمان بمانند و به آن دلبستگی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است