اولویتهای نسلی برای جبران خدمت و مزایا

هر نسلی در نیروی کار اهداف و اولویتهای متفاوتی دارد که در هنگام طراحی برنامه جبران خدمت و مزایا بایستی مورد ملاحظه قرار گیرد. برنامه های جبران خدمت و مزایا حلقه حلقه هستند. حلقه اولیه فلسفه سازمان، استراتژی، مزایا و از این قبیل را پوشش می دهد. حلقه بعدی شامل برنامه پرداخت پایه است. سومین حلقه شامل برنامه پرداخت متغیر است؛ در حالی که بالاترین حلقه شامل پاداشها و تقدیرهای شخصی سازی شده است. ترکیب پرداخت به این مسأله بر می گردد که شما بودجه تان را چگونه در بین این حلقه ها تقسیم می کنید.

متولدین پس از جنگ جهانی که به Baby Boomer شهره شده اند، بیشتر روی بازنشستگی تمرکز می کنند و علاقه بیشتری به حقوق ثابت و مشخص به همراه مزایا و توازن کار و زندگی نشان می دهند تا بتوانند بچه های بزرگشان را به سر و سامان برسانند و یا مسافرت کنند.

نسل ایکس که تقریباً از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به دنیا آمده اند نیز تمایل به تمرکز روی توازن کار و زندگی و نیز برنامه پرداختی که تقریباً ثابت و پایدار باشد داشته و پیشنهاد می شود که برای ایشان مقدار بیشتری از مجموعه پرداخت به پرداختهای متغیر اختصاص داده شود.

در مقابل نسل هزاره Millennial که پس از ایشان و تا حدود سال ۲۰۰۰ متولد شده اند، روی پیشرفت شغلی تمرکز کرده اند و می خواهند که بخش بزرگتری از مزدشان را تحت ریسک و به صورت متغیر دریافت کنند. علاوه بر این، ایشان علاقه دارند که محیط کاری راحت و تفریحی داشته باشند؛ بدین معنی که سازمانها باید از برند کارفرمایی شان در زمینه محیط کار، به عنوان ابزاری برای نگهداری و جذب ایشان استفاده کنند.

PayScale  ترجمه: رایان راهبرد چابک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top