جوایز ! برون رفت از دام جوایز و مدلها
سیل بنیان کن جوایز و مدلهایی که. سیستم منابع انسانی را از اساس و بنیان خود دور کرده اند.
قرار بود این مدلها و جوایز همانند پدران و مادران جهانی خود، به یادگیری از الگوهای موفق بیانجامند.
ولی آنچه که به روشنی مشاهده می شود:
تلاش بسیاری از متولیان منابع انسانی است که به مجاب کردن ممیزین و ارزیابان بیرونی معطوف شده است.
جوایز ! به همین مناسبت رهیدن از دام ارزیابیهای بی ثمر و مکرر. که به پای متولیان منابع انسانی بسته شده، یکی از اولویتهاست. دلمشغولی هایی که منابع انسانی و سیستمهای مدیریت. را گاهی تا اندازه بازی های کودکانه و سرگرمی ها پایین آورده اند.
وضعیت منابع انسانی و جوایز در دنیا
همتایان موفق کارشناسان منابع انسانی در دنیا به دنبال بازتعریف ذینفعان منابع انسانی هستند. و حتا توجه خود را به مدیران و کارکنان محدود نکرده و با جدیت فراتر رفته اند. ایشان به دنبال ریشه های بهره وری سازمان. – توجه به ذینفعان، مشتریان، جامعه و مالکین -رفته اند.
اما متأسفانه چشم منابع انسانی در بسیاری از شرکتها و سازمانهای داخلی. همچنان به قابی که قرار است به خاطر گرفتن جوایز روی دیوارشان آویزان شود. خیره شده است. با این سبک، بیش از پیش، ذینفعان را ناامید می کنند و گرد ناکارآمدی به گستره ی مدیریت منابع انسانی می پاشند.
سازمانهایی که مالکین و سایر ذینفعان آن بهره وری را به دقت پایش می کنند، بوی نامطبوع این گرد را زودتر از دیگران حس می کنند.
همتایان موفق کارشناسان منابع انسانی در دنیا به دنبال بازتعریف ذینفعان منابع انسانی هستند. و حتا توجه خود را به مدیران و کارکنان محدود نکرده و با جدیت فراتر رفته اند. ایشان به دنبال ریشه های بهره وری سازمان. – توجه به ذینفعان، مشتریان، جامعه و مالکین -رفته اند.
اما متأسفانه چشم منابع انسانی در بسیاری از شرکتها و سازمانهای داخلی. همچنان به قابی که قرار است به خاطر گرفتن جوایز روی دیوارشان آویزان شود. خیره شده است. با این سبک، بیش از پیش، ذینفعان را ناامید می کنند و گرد ناکارآمدی به گستره ی مدیریت منابع انسانی می پاشند.
سازمانهایی که مالکین و سایر ذینفعان آن بهره وری را به دقت پایش می کنند، بوی نامطبوع این گرد را زودتر از دیگران حس می کنند.