ویرایش محتوا

نرم افزار منابع انسانی

نرم افزار منابع انسانی

فعالیت در محیط پیچیده با سیستم های گوناگون مدیریت منابع انسانی، نیاز به نرم افزار منابع انسانی را ضروری می کند. اما آنچه که مایه ی نگرانی یک واحد منابع انسانی حرفه ای است، امکان محدود شدن تحلیل ها و نوآوری ها و چابکی مورد انتظار از سیستم های مدیریت منابع انسانی است.

کم نیستند نرم افزارهایی که با وعده بهبود در نحوه مدیریت منابع انسانی وارد سازمان شدند اما پس از گذشت مدت زمانی کم، سعی در تطبیق دادن و همراه کردن تصمیمات کسب و کاری با محدودیت های نرم افزار عرضه شده داشته اند.

این دغدغه در مدیران و متخصصان منابع انسانی به ویژه زمانی که در کسوت منابع انسانی شرکت یار (HR Busi­ness Part­ner) قصد همراهی و توسعه ی کسب و کار را دارند پررنگ تر می شود.

یک نرم افزار منابع انسانی مطلوب باید بتواند فضای کافی برای مانور داشته و انعطاف پذیری لازم برای مدیریت منابع انسانی را فراهم کرده و بر چابکی این سیستم و فرآیندهای مربوطه بیفزاید.

در حالی که بسیاری از ابزارهایی که با عنوان نرم افزار منابع انسانی معرفی می شوند نه تنها این امکان را فراهم نمی آورند، بلکه تنها از فرآیندهای اداری و کارگزینی پشتیبانی می کنند که اصل را بر ثابت بودن محیط و خواسته های کسب و کار و منابع انسانی گذاشته اند و بدین ترتیب نتوانسته اند تجربه مطلوبی برای فعالین حرفه ای منابع انسانی فراهم کنند.

متأسفانه حضور سیستم های یکپارچه کسب و کار و غول های نرم افزاری جهانی از قبیل SAP, Ora­cle, Unit4, Finan­cial Force در کشور کمرنگ است و سایر نرم افزارهای برجسته نظیر IFS , Sage که تا حدی قابل تأمین هستند، هزینه ای متناسب با شرایط سازمان های داخل را ندارند.
ماژول منابع انسانی یکی از بخش های اصلی این نرم افزارها را تشکیل می دهد. طراحی سیستم ها و روال کارها در آنها بر اساس بهینه کاوی و الگوهای موفق بین الملی و مدل های روز جهان انجام شده است. بدین ترتیب می تواند تا آرامشی قابل قبول فراهم کند. بدین ترتیب در غیاب این غول های نرم افزاری، توجه به مدل و روشی که مبنای طراحی و تولید نرم افزار قرار گرفته و اطمینان از خبرگی و تسلط بخش شناسایی نیازها در تیم توسعه ی نرم افزار، حیاتی است.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی
طراحی و توسعه نرم افزار مدیریت منابع انسانی نرم افزار مدیریت عملکرد نرم افزار جبران خدمت نرم افزار شناسنامه شغل با همکاری مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

در این راستا و با توجه به کمبودهایی که در فضای منابع انسانی کشور حس شده و درخواست های کسب و کارها برای توسعه و یا معرفی نرم افزار پویا و چابک منابع انسانی، تفاهم نامه ای بین مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد و یکی از شرکت های توسعه نرم افزار برای توسعه ی و بهبود نرم افزارهای تخصصی مدیریت منابع انسانی منعقد شده است.

بدین ترتیب در روزهای آینده، نرم افزارهایی که فرآیندها، الگوریتم ها و فلوچارت های آن منطبق با مدل های پیشنهادی مشاوره و مورد تأیید منابع انسانی رایان راهبرد باشد، به فضای منابع انسانی فارسی زبان معرفی خواهد شد.

نرم افزار منابع انسانی مورد نظر در حیطه های زیر عمل خواهد کرد:
نرم افزار تحلیل مشاغل و بانک اطلاعات شغل هی گروپ، نرم افزار مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی، نرم افزار تحلیل جبران خدمت و بازار کار، نرم افزار ارزیابی مشاغل هی گروپ و …

امیدواریم پس از یکپارچه سازی این سیستم ها، نرم افزاری شایسته برای سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) در اختیار حرفه ای های منابع انسانی قرار گیرد.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط با نرم افزار منابع انسانی:

یک تجربه واقعی از به کارگیری برنامه ریزی جامع سازمان ERP

دورنمای شبکه در کسب و کارها

استفاده از دستگاه های شخصی برای کسب و کار و شرایط کار و مقررات متناسب

تکنولوژی اطلاعات و دوقطبی شدن بازار کار

۱۲ شغل برتر حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی در سال ۲۰۱۲

بانک اطلاعات مشاغل

شفافیت جبران خدمت

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است