ویرایش محتوا

میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه

میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه شغلی

کاندیداها و کارکنان، سازمان هایی را که از کارکنان شان در طی مسیر کارراهه شغلی حمایت می کنند، به سایر سازمانها ترجیح می دهند.

کارراهه شغلی

حمایت از کارراهه شغلی به شیوه های مختلف و از طریق گزینه های مختلفی در سازمان قابل اجرا است که سازمانهای یادگیرنده، مجموعه ای از این حمایتها را در سازمان متبوع خود به کار می گیرند.

شرکت مشاوره ­ای مرسر، گزارشی درخصوص دیدگاه کارکنان شرکت­های مختلف دنیا در مورد میزان حمایت شرکت متبوعشان از کارراهه منتشر کرد. این گزارش بر اساس میزان حمایت شرکت­ها در ۱۱ جنبه مختلف تهیه و ارائه گردید.

در این راستا، شرکت مشاوره مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک، پرسشنامه­ ی مشابهی را تهیه نمود.

کارراهه شغلی

این پرسشنامه در بین مخاطبان خود که عمدتاً مدیران و کارشناسان منابع انسانی شرکت­ها و سازمان­های مختلف هستند، منتشر شد.

و دیدگاه کارکنان شاغل در شرکت­ های فعال در کشور ایران را با نتایج جهانی مقایسه نمود.

در این نظرسنجی ۶۸ نفر مشارکت نمودند که در شرکت­های فعال در صنایع مختلف، با اندازه­ های متفاوت شاغل بوده اند.

تعمق در نتایج به ­دست آمده و تفاوت با سطوح جهانی، وضعیت بحرانی «تعریف و روشن بودن مهارتهایی که کارکنان برای ارتقا به سطح بالاتر نیاز دارند»، را آشکار می کند. در این مورد،

۵۷% از کارکنان شاغل در شرکت­های مختلف دنیا گفته­ اند که از این حمایت برخوردارند، در حالی که در ایران، این نسبت حدود ۲۸% است.

این تفاوت بزرگ ۲۸ درصدی به طور کلی می ­تواند یکی از نقاط تمرکز شرکت­ها برای بهبود در زمینه­ ی در این زمینه باشد.

تطابق آموزش ­ها با مهارت­ هایی که کارکنان در آینده به آنها نیاز دارند نیز مسأله­ ی بعدی است. که اختلاف منفی ۱۹ درصدی را با وضعیت شرکت­های دنیا نشان می­ دهد.

کارراهه شغلی

بدین معنی که تنها ۳۸% از کارکنان شرکت­ها و سازمان­های ایرانی گفته ­اند. مهارت­هایی به آنها عرضه می­ شود که در آینده به آن نیاز خواهند داشت.

عدم امکان حرکت­ های جانبی شغلی که یکی از ابزارهای کارراهه است، مخصوصاً با رویکرد نوین (به مثابه­ ی صخره­­ نوردی) است نیز تفاوت مشابه ۱۹ درصدی با نتایج دیدگاه­ های کارکنان شرکت­های دنیا دارد.

وضعیت جنبه های مختلف حمایت کارراهه شغلی و مقایسه آن با نتایج جهانی را در لینک زیر مشاهده کنید:

میزان حمایت شرکت های ایرانی

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است