سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان
عدم توجه به اثربخشی کارکنان با وجود سنجش مداوم رضایت کارکنان، نمی تواند منجر به بهبود بهره وری شود. حتا اگر جزئی از فعالیت های معمول در سیستم های مدیریت منابع انسانی شده باشد.
گرایش زیادی وجود دارد تا سنجش رضایت شکل بوروکراتیک به خود گرفته و تبدیل به کاری روتین و روزمره شود.
شرکت ها و سازمان ها باید توجه داشته باشند که رضایت لزوماً منجر به خروجی مناسب و بهره وری نمی شود. و عوامل دیگری نیز بر روی آن تأثیرگذارند. این موضوع مورد تأکید مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ است.
زیرا در برخی مواقع ممکن است رضایت به بهای بهره وری کمتر حاصل گردد. در برابر آن، مدل هی گروپ پیشنهاد می دهد به جای سنجش صرف رضایت کارکنان، اثربخشی کارکنان را پیوسته پایش کنید تا بتوانید روند فعالیت های مدیریتی و آینده شرکت در ابعاد دستاوردهای مالی، رضایت مشتریان و عملکرد برآورد کنید.
سنجش اثربخشی شامل دوازده عامل تأثیرگذار است که نتیجه فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (چه شاغلان این واحد و چه مدیرانی که برخی از فعالیتهای مربوط به این موضوع را بر عهده دارند) را می سنجد.
یکی از دلایل اصلی توجه ذینفعان مختلف (سهامداران و مدیران و …) به این موضوع، اثر مستقیم فعالیت های مدیریت منابع انسانی بر درآمد و بازار در شرکتهای موفق است.
شاید یکی از دلایل جدی گرفته نشدن فعالیت های منابع انسانی در برخی از سازمان ها، روشن نبودن و یا حتی عدم تأثیرگذاری فعالیت های ماشین منابع انسانی سازمان با این خواسته ها و انتظارات باشد.
رایان راهبرد چابک، علاوه بر برگزاری دوره کاربردی سنجش اثربخشی کارکنان با مدل هی گروپ، شرکت ها را در استقرار این مدل یاری می کند.
درخصوص ویژگی های این مدل در لینک ذیل بیشتر بخوانید:
سنجش اثربخشی کارکنان؛ مدل هی گروپ
مطالب و مقالات مشابه:
- آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ
- سنجش صدای کارکنان ؛ انعطاف پذیری مهمترین خواسته ی کارکنان از کارفرمایان
- یک تجربه: صدای کارکنان
- شاخصهای سنجش مدیران؛ هی گروپ
- خوابیدن در محل کار و تأثیر آن در بهره وری منابع انسانی
- نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان
- گامهایی برای اجرای مدیریت عملکرد اثربخش
- چند شاخص عملکرد بسیار مهم مدیریت منابع انسانی
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.