بهینه کردن اثر تقدیر و تشکر از کارکنان
آیا برنامه تقدیر و تشکر از کارکنان شایسته در شرکت تان طوری طراحی شده که بتواند نتایج کسب و کار را حتی در سطوح پایین سازمان به حداکثر برساند؟
آیا این برنامه به عنوان بخشی از بسته جبران خدمت توانسته به شما در مدیریت استعدادها و فرهنگ سازمان تان کمک کند؟
برنامه ی مزبور باید بتواند متناسب با عمل انجام شده و در زمان مناسب ارائه شود تا بازخوردی برای کارمندی باشد که کار شایسته ای انجام داده و هم زمان برای دیگران نیز این پیام را بفرستد که فعالیت های شایسته، دیده شده و واکنش مناسبی از سوی شرکت برای جبران آن انجام می گیرد.
علاوه بر رابطه ی متقابل این برنامه با نظام جبران خدمت، همچنین می تواند در ارتباط نزدیک با سیستم مدیریت عملکرد منابع انسانی تعریف و اجرا شود. حال با توجه به اولویت های فرد شایسته و امکانات موجود در شرکت نوع واکنش انتخاب می شود.
یک برنامه تقدیر مناسب باید بتواند موارد ذیل را دربرگیرد:
قدردانی از زحمات شایسته را برای دستیابی به بالاترین سطح از تعهد و تعلق خاطر کارکنان تنظیم کند.
راه جدید و کارآمدی برای اندازه گیری عملکرد پیشنهاد کند. به طوری که عملکرد در مقایسه با مسئولیت های واگذار شده پایش و سنجیده شود.
از سنجه های واقع بینانه و زمان دار برای اندازه گیری و مدیریت فرهنگ سازمانی تان استفاده کند. سنجه ها و شاخص ها و اهداف باید متناسب با امکانات، زمان و توان و سوابق تنظیم و اطلاع رسانی شده و به تأیید دوطرف (ارزیابی کننده و ارزیابی شونده) برسد.
مطالب و یادداشت های مرتبط:
جایگاه تقدیر در جبران خدمت منابع انسانی
نفوذ مثبت؛ مرز باریک بین سلطه و تأثیرگذاری رهبران
بازخوردهای ساندویچی در مرور عملکرد
ارائه بازخورد منفی در مدیریت عملکرد
مطالب و مقالات مشابه:
- جایگاه تقدیر و تشکر در جبران خدمت منابع انسانی
- نتایج تحقیق هی گروپ: استراتژی پاداش و جبران خدمت استعدادها
- بهترین هدیه منابع انسانی به کارکنان از دید دیو اولریش Ulrich
- رویکرد کارراهه ای به پاداش
- هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش
- بازخورد اثربخش در مدیریت عملکرد
- ارائه بازخورد منفی در مدیریت عملکرد
- تعهد و توانمندی در پاداش نهایی
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.